TPV kehittää tyttöfutistoimintaa
Julkaistu: 12.09.2023 16.53

TPV kehittää tyttöfutistoimintaa

TPV on lähtenyt vahvistamaan tyttöfutikseen liittyvää toimintaansa. Hiljattain kerrottiin B-juniorijoukkueen perustamisesta, ja syyskuun alussa TPV:ssä aloitti juniorikoordinaattorina Jukka Erämo, 37.

Jukalla on vankka kokemus tähän tehtävään. Erämo pelasi läpi junioriputken A-junioreihin asti, jonka jälkeen kokemusta on kerääntynyt valmennuksesta ja muista seuratehtävistä. Tyttöjoukkueiden valmentajana Erämo on toiminut PK-35 Helsingissä, HJK:ssa ja Ilveksessä. Lisäksi Erämo toimi PK-35 Vantaassa liigajoukkueen mukana, ja oli myös seuran hallituksessa.

TPV:ssä Erämon tavoitteena on luoda toimiva pelaajapolku naisten edustusjoukkueeseen asti, ja tyttöjoukkueiden määrää aiotaan kasvattaa:

”Vastuullani on tulevalla kaudella T14 ja sitä nuoremmat ikäluokat. Haluamme luoda pelaajaputken, joka kattaa kaikki ikäluokat aina naisten joukkueeseen saakka. Tyttöpelaajien määrää ja laatua nostetaan pitkäjänteisen työn avulla. Nykyisen kolmen tyttöjoukkueen sijasta ensi kaudella olisi hienoa, jos meillä olisi viisi joukkuetta, ja jatkossa vielä enemmän.”

Kaikella tällä on tarkoitus tehdä TPV:stä houkutteleva seura, eli luodaan edellytykset kasvattaa seuran vetovoimaisuutta.

”Työtä on paljon, mutta seuran ihmiset ovat suhtautuneet tähän oikein positiivisesti – meiltä löytyy tosi paljon tahtoa kehittää seuran toimintaa. Kun vastaanotto on näin hyvä, on helppoa hypätä mukaan.”

Erämolla on tyttöpelaajien lisäksi asiaa myös alueen valmentajille:

”Haluan haastaa kaikki Pirkanmaan tyttöfutiksesta kiinnostuneet valmentajat mukaan tähän projektiin, sillä tässä on erinomainen mahdollisuus päästä kehittämään sekä seuraa että itseään valmentajana ja olla mukana tekemässä muutosta. Pelaajille haluamme tarjota laadukasta valmennusta, mahdollisuuden kehittyä pelaajana ja tietysti peliaikaa. Ennen kaikkea on tärkeää, että TPV:ssä on kivaa pelata. Mikään ei ole tärkeämpää kuin se, että treeneihin ja peleihin on aina kiva tulla”

Lauantaina 23.9. Kaupin urheilupuistossa pidetään tyttöfutiksen seurapäivä, jonne kaikki halukkaat toivotetaan tervetulleiksi mukaan TPV:n treeneihin. Päivän aikana kaikki tyttöjoukkueet pitävät avoimet treenit, ja samalla tuodaan kaikki tyttöjoukkueet yhteen.

Jukka Erämo on tavoitettavissa lisätietoja varten:
Puh. 040 748 9869
jukka.eramo@tpv.fi