Tampereen Pallo-Veikot haluaa olla kasvattajaseura. Haluamme tarjota laadukasta jalkapallotoimintaa eri ikäisille ja erilaisille pelaajille. Tavoitteena on, että mahdollisimman moni voisi pelata jalkapalloa mahdollisimman pitkään kunnianhimon tasosta riippumatta.

Toiminnan ideana on:

• Innostaa lapsia ja nuoria harrastamaan jalkapalloa.
  • Tarjota jalkapallosta innostuneille pelaajille laadukas ympäristö harjoitteluun ja kehittymiseen.
  • Saada innostus jalkapalloon jatkumaan läpi elämän.
  • Pitää yllä kilpailullisia edustusjoukkueita, joissa pelaa seuran omia kasvatteja.

TPV on jalkapallon erikoisseura, joka saa tamperelaiset tekemään yhdessä enemmän. Jalkapallo on enemmän kuin urheilua. Se kasvattaa ihmisiä, jotka haluavat onnistua yhdessä – jalkapallossa ja elämässä.

Tämän valmennuslinjauksen tavoitteena on luoda TPV:n toimintaan ja valmennukseen yhtenäisyyttä. Tarkoituksena on, että:

• Pelaaja saa hänen ikävaiheeseensa ja kehitystasoonsa sopivaa valmennusta.
  • Oppimisen tulee olla sopivan haastavaa - ei liian helppoa, koska silloin siitä tulee tylsää, eikä liian vaikeaa, koska silloin on helppo menettää kiinnostus.
  • Valmentaminen etenee seurassa ikävaiheesta toiseen loogisesti.
  • Valmennuslinja ei anna kaikkia vastauksia valmennuksia vaan kokoaa yhteen TPV:n valmennuksen keskeiset periaatteet ja toimintatavat. Valmennuslinjaa pyritään uudistamaan ja päivittämään säännöllisesti.

Valmennuslinjan lisäksi valmentajilla on tukenaan:

• Seuran pelitapa
  • Seuran harjoitepankki
  • Palloliiton ja seuran koulutukset

Valmennuslinja on jaettu seuraaviin osiin:

1. Toimintakulttuuri, jossa tuodaan esiin seuran toiminnassa noudatettavia toimintatapoja ja periaatteita

2. Pelaajapolku, joka selvittää eri ikävaiheiden harjoittelun periaatteita

3. Ikäkausijoukkue, jossa esitellään TPV:n toiminnan perusyksikkö ja sen keskeiset toimintatavat

4. Valmentajuus, jossa esitellään TPV:n valmentajaprofiili sekä harjoittelun suunnitelua

5. Ikävaihekohtaiset harjoittelun sisällöt, jossa selvitetään eri harjoittelun sisällöt eri ikävaiheissa: Lapsuusvaihe, Nuoruusvaihe ja Huippuvaihe.