TPV C15 mestarijoukkue kokoontuu kymmenen vuoden jälkeen
Tampereen Pallo-VeikotJulkaistu: 24.07.2024 15.54

TPV C15 mestarijoukkue kokoontuu kymmenen vuoden jälkeen

Kymmenen vuotta sitten TPV C15 1999 syntyneiden joukkue teki kaikkien aikojen suorituksen tamperelaisessa juniorijalkapallossa. Joukkue voitti Turun Veritas Stadionilla Suomen mestaruuden Kai Pahlman -turnauksessa.

Upeasti yhteen hitsautunut joukkue voitti pelätyn HJK:n ottelussa 2-1. TPV:n molemmat maalit ottelussa viimeisteli Mauro Severino. Ottelua seuraamassa oli myös Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö.

Näin TPV juhli voittoa historian ensimmäisenä Kai Pahlman -turnauksen voittajana.

Joukkuetta valmensi Jussi Heimo, jonka tunteikas raportti löytyy edelleen seuran kotisivulta: https://tpv.jopox.fi/joukkueet/1957/ottelut/91988 . Heimo seurasi joukkueen peräsimessä legendaarista Reino Pylkköstä.

Turnaushuoltajina kunnostautuivat Heikki Haavisto sekä Petteri Härkäsalmi. Joukkueenjohtajana toimi Pasi Inkinen, joka muistelee voittoon päättynyttä turnausta.

- Turnaus oli upea kokemus. Pienellä porukalla pojat tekivät huikean tuloksen ennätyshelteessä. Kun aloitimme Jussin kanssa puolitoista vuotta aikaisemmin, joukkue arvioitiin sijoille ynnä muut. Meidän joukkueemme otti lyhyessä ajassa huikeita kehitysaskelia, Inkinen muistelee.

Joukkue oli johtajan mukaan tiivis taustoja myöten. Odotettavissa onkin tunteikas jälleennäkeminen.

- Pojat ovat nähneet vuosien mittaan jossain vaiheessa. On melkoinen juttu tavata kymmenen vuoden jälkeen, kun pojat ovat aikuistuneet. Osalla on jo perhettäkin. Kun soittelin pelaajia läpi kokoontumista varten, oli äärimmäisen mukavaa kuulla heidän kuulumisiaan.

Joukkueen pelaajista Mauro Severino pelaa nykyään Ykköstä Atlantiksen riveissä. Maalivahti Johan Pihlajamäki on tätä nykyä TPV:n miesten edustusjoukkueen ringissä.

Mestarijoukkue kokoontuu muistelemaan menneitä Tammelan Stadionille perjantaina. Joukkue esitellään ennen klo 19:00 alkavaa Kakkosen ottelua TPV – FC Honka. Haastateltavana on valmentaja Jussi Heimo.

Ennakkoliput otteluun: https://www.lippu.fi/event/tpv-miesten-kakkonen-tammelan-stadion-18495658/

Joukkue lopputurnauksessa:

Maalivahdit: