Vapaaehtoistyöstä
Tampereen Pallo-VeikotJulkaistu: 29.06.2025 15.14

Vapaaehtoistyöstä

Vapaaehtoisuus on kiistatta TPV:n Futisklubin ja Pallokerhon toiminnan sydän. Valmentajina ja huoltajina toimivat vanhemmat ovat avainasemassa, kun luodaan positiivista ja kannustavaa ympäristöä nuorille pelaajillemme. Heidän sitoutumisensa ja intohimonsa jalkapalloon mahdollistaa sen, että voimme tarjota laadukasta ja edullista toimintaa kaikille lapsille. Kuitenkin ymmärrämme, että vapaaehtoistyö tuo mukanaan omat haasteensa, ja siksi haluamme tukea heitä parhaalla mahdollisella tavalla.

TPV on sitoutunut varmistamaan, että yksikään vanhempi – olipa kyseessä valmentaja, huoltaja tai muussa roolissa toimiva – ei jää yksin tehtävänsä kanssa. Uudistuksena olemme tuoneet aluemallin sekä aluevalmentajat, jonka myötä vapaaehtoiset saavat konkreettista tukea ja ohjausta. Jokaisella alueella on nyt palkattu ja koulutettu aluevalmentaja, joka on mukana toiminnassa tukemassa, auttamassa ja suunnittelemassa sekä vetämässä treenejä. Seuran tarjoaman tuen myötä nostamme laatua entisestään ja turvaamme sen, että toimintamme on aina ammattimaista. Ennen kaikkea se on turvallista ja kehittävää lapsille.

Lisäksi aluevastaavamme takaa, että kenttätyön laatu vastaa TPV:n asettamia korkeita standardeja. Nämä uudistukset näyttävät selvästi: seura ei ainoastaan ole lähellä toimintaa vaan myös panostaa siihen pitkäjänteisesti ja laatu edellä. Seuramme lupaus on, että tukemme on läsnä jokaisessa vaiheessa – haluamme, että jokainen vapaaehtoinen tuntee olevansa osa suurempaa yhteisöä, jossa heidän panoksensa on arvostettu ja missä he saavat kaiken tarvittavan tuen.

Sanoisin, että yhdessä teemme TPV:n Futisklubista ja Pallokerhosta paikan, jossa jokainen lapsi voi nauttia jalkapallosta ja oppia uusia taitoja rakkaudella ja ammattimaisella otteella. Me olemme yksi suuri TPV-perhe, ja jokaisen panos on meille korvaamaton.

Mikäli voit toimia aluevalmentajamme apuna tai missä vain muussakin roolissa joukkueen arjessa, niin ilmoittaudu Villelle. Pienikin apu on tervetullutta.

ville.kurtisi@tpv.fi