Naisten edustusjoukkue valmiina kauteen 2022
Julkaistu: 14.04.2022 15.04

Naisten edustusjoukkue valmiina kauteen 2022

TPV:n naisten edustusjoukkue valmistautuu kauteen Kakkosessa, joka potkaistaan käyntiin toukokuun alkupuolella. Joukkuetta on kasattu määrätietoisesti, ja täydennystä on tullut pitkin alkuvuotta.

Valmennuksesta tulee vastaamaan tänäkin vuonna Mikko Lepistö, joka raapaisi sopimuspaperiin nimen kaikessa hiljaisuudessa. Joukkueen harjoituksethan ovat pyörineet säännölliseen tahtiin jo sydäntalvesta. Lepistö summaa pre-seasonin seuraavasti: – Meillä on muutama uusi pelaaja, ja talvella pelaajia on ollut myös mm. futsalissa kiinni, joten aina harjoituksissa ei ole ollut tungosta. Runko meillä on koko lailla kasassa jo viime kaudelta, mutta mukaan tulee eri uran vaiheissa olleita pelaajia – jopa comebackin tekeviä futareita. Tämä ruokkii sitten kiinnostusta lisää, joten tilanne on ihan hyvä. Sanomattakin on selvää, että korona ei ole helpottanut tätä tekemistä.

Lepistö peräänkuuluttaa TPV:ltä seuraylpeyttä: - Varsinkin naisfutis on ollut tietynlaisessa käymistilassa, ja sen vetovoimaa on jouduttu jopa kyseenalaistamaan. TPV on tosi tärkeä tekijä siinä, että naisfutis ja jalkapallo yleensäkin menee eteenpäin ja pärjää kovassa tilanteessa lajina. Seuran on nostettava omaa häntäänsä, ja mentävä eteenpäin ylpeänä. Onneksi meillä on valtavan sitoutunut porukka. Joukkue haluaa pelata TPV:ssä ja on ylpeä seuraan kuulumisesta. Se on meidän tämän hetken toiminnassamme tärkein yksittäinen asia. Tämän joukkueen esimerkin pitäisi tuoda omia junioreita ylöspäin.

TPV:n tavoitteena on mennä naisfutiksessa ylöspäin, mutta tämä edellyttää vankan pohjan ja katkeamattoman pelaajapolun luomista. Lepistön mukaan yleisön tuki on ensiarvoisen tärkeää: - Kakkosessakin peli on viihdyttävää ja naisfutiksen pelillinen taso menee koko ajan isoin harppauksin eteenpäin. Futis on laji, joka sopii hyvin naisille ja TPV:n matsit pelataan idyllisessä ympäristössä. Pelaajamme arvostavat valtavasti katsojia, ja se on todella merkityksellinen juttu. Siispä kaikki katsomaan TPV:n naisjoukkueen matseja – voitte yllättyä iloisesti!

TPV Naisten kausi alkaa lauantaina 7.5. klo 14:00 Kaupissa, jolloin vastaan asettuu Härmä.