Veli-Matti Mansukoski TPV:n harrastepäälliköksi
Julkaistu: 24.05.2021 08.00

Veli-Matti Mansukoski TPV:n harrastepäälliköksi

Veli-Matti Mansukoski on valittu TPV:n uudeksi harrastepäälliköksi. TPV sai Opetus- ja kulttuuriministeriöstä tukea Seuraa palloa-hankkeeseen, joka mahdollisti Vellun palkkaamisen seuraan. Seuraa palloa-hanke keskittyy ruohonjuuri- ja harrastetason toiminnan kehittämiseen: tavoitteena on saada jalkapallon pariin lisää harrastajia ja nostaa toiminnan laatua. Vellun keskeisin tehtävä on kehittää TPV:n Futisklubin toiminnan laatua ja saada lisää lapsia mukaan toimintaan. Tavoitteena on myös kehittää harrastetason pelaajapolkua, tukea valmentajia ja ohjaajia sekä varmistaa, että uudet ympärivuotisesti toimivat joukkueet lähtevät laadukkaasti ja sujuvasti käyntiin.

Vellu on valmistumassa liikunnanohjaajaksi Kajaanin Ammattikorkeakoulusta ja on ollut TPV:ssä harjoittelijana loppukesästä 2020 lähtien. Hänet on nähty mm. P17-joukkueen ja P9 Punaisen apuvalmentajana sekä marraskuun alusta P8-joukkueen vastuuvalmentajana. Hän on myös vetänyt talvella Taitokoulua sekä ollut mukana vastuuvetäjänä toukokuun alussa alkaneessa tyttöjen UEFA Playmakers-jalkapallokoulussa. 27-vuotiaalla Vellulla on pitkä jalkapallotausta, vaikka tällä hetkellä hänen ykköslajinsa on tennis. "Hieno, merkityksellinen työ ja innolla lähden hommiin", toteaa Vellu tunnelmistaan aloittaessaan uudessa tehtävässä.

Katso Vellun videohaastattelu alta:

Lisätiedot palkkauksesta ja Seuraa palloa-hankkeesta:

Niko Honkonen: niko.honkonen@yahoo.com, 040 837 1168.

Veli-Matti Mansukoski: veli-matti.mansukoski@tpv.fi, 044 362 4304.

OKM seuratoiminnan kehittämistuki