Huippuvaiheen try outit alkavat 6.11. – tule mukaan nouseviin joukkueisiin
Julkaistu: 24.10.2023 09.29

Huippuvaiheen try outit alkavat 6.11. – tule mukaan nouseviin joukkueisiin

Vanhasta kaudesta on tuskin selvitty, kun kauden 2024 suunnittelu ja rakentaminen on alkanut. TPV:ssä huippuvaiheen (P17 ja P20) rakennustyöhön kiinnitetään erityistä huomiota. TPV:n huippuvaiheen vastaava seuravalmentaja Gavin Dye tiivistää asiasta olennaisen:

”Seurassa huippuvaihe on erityinen jakso, sillä siinä vaiheessa pelaajat alkavat lunastaa potentiaaliaan sekä kentällä että siviilielämässä. Haluammekin, että pelaajamme vievät eteenpäin TPV:ssä omaksuttuja standardeja, käytösmalleja ja arvoja. Me haluamme olla oikea paikka pelaajille, jotka haluavat kehittyä parhaalla mahdollisella tavalla, ja samalla saavuttaa jalkapallossa tavoitteensa.”

Huippuvaiheessa pelaajapolussa ollaan jo loppusuoralla:

”Perimmäisin tavoitteemme on valmistaa mahdollisimman moni pelaaja saavuttamaan edustusjoukkue, ja että tämä kehityskaari on heille näkyvissä mahdollisimman selkeänä. Olemme vahvistaneet huippuvaiheen valmennusta, ja Ilkka Innola vastaa tämän vaiheen maalivahtivalmennuksesta.”

TPV järjestää huippuvaiheen joukkueille try outin, joka alkaa 6.11.2023 ja kestää kaksi viikkoa.

P20 päävalmentaja Leo Loukoila pitää joukkueen tilannetta uuden kauden kynnyksellä sangen hyvänä:

”Vuonna 2006 syntyneitä pelaajia on siirtymässä ylöspäin, mutta jo kuluneella kaudella on saatu esiintymisiä P20:ssä, miesten kakkosjoukkueessa ja jopa edustuksessa. Vanhemmista pelaajista muutamia lähtee asepalvelukseen, mutta sieltä on liikennettä myös takaisin päin. Joka tapauksessa uusia pelaajia mahtuu mukaan.”

P20 säilytti sarjapaikkansa Ykkösessä, joten uuteen kauteen lähdetään parantamaan sijoitusta:

”Joukkue lähtee ehdottomasti hakemaan paikkaa mahdollisimman korkealta. Myös miesten kakkosjoukkueessa on hyviä minuutteja tarjolla – tällä hetkellä odotetaan, nouseeko joukkue Neloseen täydennysmenettelyn kautta. Puitteet ovat tällä hetkellä hyvät, ja Gavinin (Dye) sekä Niken (Simonen) kanssa meillä on hyvä kolmikko hommaa pyörittämässä. Lisäksi mukana on taitavia apukoutseja. Odotan henkilökohtaisesti innolla ensi kautta, ja toivon try outtiin mahdollisimman paljon pelaajia.”

TPV P17 päävalmentaja Niklas Simonen kertoo, mitä joukkueella on tarjota:

”Tarjoamme laadukasta ja kilpailullista toimintaa 07-08 syntyneille pojille. Etsimme pelaajia, jotka ovat sitoutuneita harjoittelemaan neljästä viiteen kertaa viikossa. Kilpailullinen tavoite kaudella 2023-24 on nostaa joukkue P17 valtakunnalliseen Ykköseen. Try out -pelaajat ovat todella tervetulleita, sillä meillä on eteenpäin menemisen meininki, eikä motivoituneita pelaajia voi olla liikaa.”

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 6.11. alkavaan try outiin:

P20: Leo Loukoila
leksa.loukoila@gmail.com