TOU

Tampere, Tammelan stadion TN

Inter/2 selityksittä parempi

Kuvat: Jarkko Isto

TPV:n miesten edustusjoukkue joutui sunnuntaina kovaan kyytiin Tammelassa. Vieraana ollut FC Inter/2 oli tylyllä päällä. Loppunumerot 0-4 (0-2) eivät jätä tilaa liioille selittelyille.

Ottelu eteni suhteellisen tasaisissa merkeissä lähes ensimmäisen puoliajan loppuun, mutta viimeiset reilut viisi minuuttia olivat Punakoneelle myrkkyä. Ensin Daniel Rökman pääsi kuin varkain vasemmalta tekopaikkaan. Epäkiitolliseen tehtävään ottelussa joutunut Sami Maja ei voinut etunurkkalaukaukselle mitään. Ennen puoliaikaa Gezim Voca pääsi turhan helposti tekemään vapaapotkusta taukolukemiksi 0-2.

Toisella jaksolla Punakone taisteli parhaansa mukaan, ja parempana päivänä kavennus olisi saatu aikaiseksi. Tehtävä muuttui vielä vaikeammaksi, kun reilu vartti ennen loppua Akseli Paavola sai toisen varoituksen, mikä tiesi ulosajoa.

Muutaman minuutin päästä vieraat ratkaisivat ottelun, kun maalinedushässäkän lopuksi pallo löysi tiensä TPV:n verkkoon. Kurjan illan viimeisteli vielä lisäajalla tullut oma maali.

Päävalmentaja Markus Halme tunnusti ottelun jälkeen, että oikea joukkue voitti.

- Lukemat menivät ehkä pelitapahtumiin nähden turhankin rumiksi, mutta näin kävi tällä kerralla. Alkupuoli oli meiltä ihan hyvää tekemistä, mutta varsinkin kaksi ensimmäistä maalia menivät meille turhan helposti.

Vastustajan kova taso teki peliin mukaan tulemisen lopulta liian vaikeaksi.

- Kyllä meillä tekeminen oli vaikeaa - varsinkin pallollinen pelaaminen ja avaukset tuottivat vaikeuksia. Lopullinen niitti tuli ulosajosta. Paikkoja oli toki meilläkin, ja pelistä olisi voinut tulla erilainen. Ei tarvitse kuitenkaan ihmetellä, miksi FC Inter/2 on sarjan kärjessä.

Seuraavaksi joukkue keskittyy FC Hongan kohtaamiseen.

- Vaikka vastustajankin puolelle hieman kurkitaan, niin nyt on keskityttävä ennen kaikkea omaan tekemiseen. Toivotaan myös, että saadaan edes joitakin pelaajia terveiden kirjoihin, Halme päättää.

Seuraavat kaksi ottelua TPV pelaa vieraissa – tiedossa on kaksi Espoon reissua. Lauantaina 25.5. klo 16:00 isäntänä on lohkossa yhdeksännellä sijalla oleva FC Honka.

TPV:n kokoonpano:

Sami Maja