SYY

NoPS - TPV   3 - 1

Keskuskenttä 1 N

Punakoneelle tappio Nokialta – katseet heti Valkeakoskelle

TPV kärsi Kolmosen kauden ensimmäisen tappion perjantaina Nokialla. NoPS tarjosi tähän asti ehdottomasti kovimman vastuksen, ja Punakone sai poistua Keskuskentältä 3-1 (0-0) tappio niskassaan. Pisteittä jääminen antaa kauden loppuihin otteluihin lisää panosta, ja aikaa kurssin oikaisemiseen ei ole liikoja, sillä tiistaina otellaan jo Hakan reservejä vastaan Valkeakoskella.

Nokia oli lievästi niskan päällä heti ottelun alusta. Punakoneen syöttöpeli ei ollut parhaimmillaan, ja liikkeessäkin oli sanomista. Lisäksi kaksinkamppailuissa jäätiin hopealle turhan usein. Kun vastustajan tiivis prässi ei antanut tiloja, jouduttiin antamaan pitkiä palloja, joissa ei keskimäärin juhlittu. Avauspuoliaika mentiin maalittomissa merkeissä, ja tauolla valmennus yritti saada lisää keinoja ottelun voittamiseen.

Toisen jakson alussa TPV menikin riemukkaasti johtoon vapaapotkutilanteesta, jonka vei päätökseen Emenike. Turhan kauaa ei johdossa päästy paistattelemaan, vaan oikean laidan vuodettua NoPS pääsi tasoittamaan ottelun aivan turhan helposti Verneri Maunukselan viimeistelystä. Vartti tästä NoPS sai vapaapotkun, jonka jatkoi päällä maaliin komeasti Henrik Rahikainen. Viisi minuuttia ennen täyttä aikaa NoPS syötteli Punakoneen alakerran solmuun, ja Pekka Äijälä pääsi synkentämään vieraiden illan lähietäisyydeltä.

Vastustajan hienolle esitykselle pitää antaa tunnustusta, mutta samalla on sanottava, että Punakoneen oma esitys oli kaukana parhaasta. Päävalmentaja Ash Civil summaa tilannetta kahden pelin välimaastossa seuraavasti: - Täytyy olla pettynyt sekä tulokseen että meidän esitykseemme. Tosin on samalla sanottava, että NoPS pelasi hyvin – he olivat hyvin valmistautuneita ja organisoituja. Mutta hyvä puoli on, että seuraava peli on jo tiistaina, eikä meidän tarvitse lillua tässä tilanteessa kauaa.

- Perjantai on unohdettava välittömästi. Meidän on toki parannettava ja tiukennettava pakkaamme tiistaiksi, mutta sanomattakin on selvää, että tämä sisuunnuttaa joukkueen. Oman pään pelaamisessa on muistettava tietyt perusasiat. Joka tapauksessa tiistain peli tulee olemaan joka suhteessa erilainen, ja valmistautuminen siihen ei riipu ollenkaan perjantain tuloksesta. Jos teemme joukkueeseen muutoksia, ne johtuvat yksinomaan tiistain pelin vaatimuksista.

Haka-j – TPV pelataan tiistaina 13.09. Tehtaan kentällä klo 19:30.

TPV:n kokoonpano perjantaina:

Sami Maja