Seurapäivä oli yhdessäolon juhlaa
Tampereen Pallo-VeikotJulkaistu: 17.06.2024 15.20

Seurapäivä oli yhdessäolon juhlaa

TPV:n Seurapäivää vietettiin sunnuntaina Tammelan stadionilla. Päivä koostui junioreille suunnatusta toiminnasta ja junnupeleistä. Tämän jälkeen sekä naisten että miesten edustusjoukkueet pelasivat Kakkosen ottelun stadionilla.

Päivän aikana stadionilla viihtyi satoja junioreita. Satunnaisten vieraiden määrä oli myös runsas. Naisten edustusjoukkueen viralliseksi katsojamääräksi laskettiin 248. Miesten ottelua oli seuraamassa 336 maksanutta katsojaa.

Naisten ottelu TPV – TuWe oli erittäin viihdyttävä ja laadukas. TPV lähti ennakkoluulottomasti taistelemaan alkukauden hyvin menestyneitä turkulaisia vastaan. Loukkaantumistilanteen vuoksi maalilla sai tulikasteen T18/15 -joukkueessa pelaava Ciia Graham, joka selviytyi urakastaan mainiosti ja palkittiin TPV:n parhaana pelaajana.

Pisteet jaettiin ottelussa lukemin 2-2 (1-0). Turun Weikot tuli ikävästi tasoihin vasta aivan ottelun lopussa. TPV:n maalintekijöinä kunnostautuivat Greta Moilanen ja Niina Huotari.

Miesten ottelussa vaaralliseksi vastustajaksi tiedetty HJS joutui ensimmäisellä jaksolla takaa-ajajaksi, kun Miska Huttunen vei hienon hyökkäyksen päätteeksi Punakoneen 1-0 johtoon ottelun 20. minuutilla. Myös tauolle mentiin näissä lukemissa.

Toisella jaksolla HJS haki armottomasti tasoitusta, ja onnistui 70. minuutilla. Ottelun loppupuolella molemmilla oli tilaisuutensa ratkaista ottelu. Aivan lisäajan loppuhetkillä Antti Kujalan läpiajosta tekemä nosto putsattiin viime hetkellä aivan maaliviivalta. Joka tapauksessa tässä ottelussa 1-1 tasapeliin ja sarjapisteeseen voi olla tyytyväinen.

Kokonaisuudessaan tapahtuma oli onnistunut - seurayhteisössä on voimaa!

Kuvat: Jarkko Isto, Jyri Haapanen.