Kolme jatkosopimusta avainpelaajille!
Edustus MiehetJulkaistu: 13.12.2023 12.18

Kolme jatkosopimusta avainpelaajille!

Ensimmäiset jatkosopimukset miesten edustusjoukkueelle on tehty. Nimensä kauden 2024 kattaviin sopimuksiin allekirjoittivat Emenike, Mohamed Koroma sekä Tuomas Lehti. Kaikki kolme pelaajaa kuuluivat nousuun päättyneellä viime kaudella joukkueen runkomiehistöön. Sopimukset ovat kaudelle 2024.

Emenike on pelannut Suomessa kaudesta 2011 lähtien, ja viekas laitahyökkääjä aloittaa TPV:ssä kolmannen kautensa. Pitkän uransa aikana 34-vuotias nigerialainen on pelannut Veikkausliigaa RoPSissa ja Ilveksessä, ja on ehtinyt edustaa useampaakin pirkanmaalaista seuraa. TPV:ssä kahdella viime kaudella Emenike on vaikuttanut kannattajat taidoillaan, ja lisää herkkua on luvassa ensi kaudella Tammelassa. Viime kaudella Emenike viimeisteli Punakoneelle kahdeksan maalia.

Emeniken tunnelma ennen uutta kautta on hyvä: ”Olen iloinen sopimuksesta. Markus on minulle tuttu pitemmältä ajalta, ja tulemme toimeen hienosti. TPV:ssä on helppo jatkaa, sillä meillä on hieno kausi takana, ja joukkue viihtyi yhdessä sekä pelasi hyvää jalkapalloa. Tätä me aiomme jatkaa, vaikka toki mukana tulee olemaan uusia kasvoja, ja monet asiat muuttuvat.”

Mohamed Koroma aloittaa tällä erää myös kolmannen kautensa Punakoneen riveissä, mutta Sierra Leonesta kotoisin olevan pallotaiturin tilillä on useita TPV-kausia jo ennen tätä: miehen otteista on ehditty nykyistä jaksoa ennen nauttia TPV:ssä jo kausilla 2006-08 sekä 2013-18. Viime kaudella Koroma teki TPV:lle kolme maalia. Veikkausliigasta kokeneella 35-vuotiaalla on kokemusta FC Hakan riveistä.

”Moha” välittää kannattajille hyvät tunnelmansa: ”Oli tosi mukavaa, että sain olla mukana joukkueen sarjanousussa. Hienoa, että seuralla löytyy edelleen uskoa siihen, että voin auttaa joukkuetta Kakkosessa. Niinpä olen tästä sopimuksesta todella tyytyväinen. Vuodet TPV:ssä ovat olleet hienoja, ja tarina jatkuu vielä”.

Tuomas Lehti, 33, oli viime kaudella Kolmosessa täysin pitelemätön, sillä hyökkääjä viimeisteli sarjassa 24 maalia. Aina täysillä töitä puskeva Lehti näyttää nuoremmilleen esimerkkiä, eikä anna ikinä periksi. Kaudeksi 2022 NoPSista siirtynyt kärkimies aloittaa nyt Punakoneessa kolmannen kautensa.

Lehdeltä ei tarvitse puristaa ylisanoja, sillä ne tulevat luonnostaan: ”Ei voisi olla paremmin, on tosi kiva jatkaa TPV:ssä. Näyttää siltä, että hyvä osa jengistä jatkaa ensi kaudelle, joten siinäkin mielessä oma jatkopäätös oli helppo. Treeneissä riittää säpinää, ja täytyy pysyä nuorison perässä. Meininki on jo nyt hyvä. Tammelaan on tosi hienoa mennä pelaamaan – nyt vain väkeä katsomoon!”

Päävalmentaja Markus Halme loistaa tyytyväisyyttä solmittujen sopimusten äärellä: ”Kokeneiden pelaajien kiinnittäminen on mukava lähtökohta projektille. Me haluamme luoda joukkueesta hyvän sekoituksen kokemusta ja nuoruutta. Näin eri lähtökohdista kauteen lähtevät pelaajat haastavat toisiaan jo treeneissä, ja erityisen tärkeää on saada kehittyville pelaajille roolimalleja. On myös tärkeää, että meillä on pelaajia, jotka tietävät mikä tällä ja vielä korkeammallakin tasolla on vaatimustaso. Treeneissä on ollut paljon pelaajia ja uusiakin kasvoja. Tahtotila on saada viime kauden runkoa kiinnitettyä edelleen, ja tuoda mukaan uusia elementtejä joukkueeseen.”

Vuodenvaihteen jälkeen harjoittelussa kiristetään ruuvia, ja Halme paljastaa myös ensimmäisen harjoituspelin: ”Harjoituspelit aloitamme Ilves/2:sta vastaan tammikuun puolivälin jälkeen. Helmikuusta lähtien pyritään siihen, että pelejä on joka viikko.”