Punakone kaivaa ässän hihasta torstaina
Julkaistu: 29.06.2022 21.32

Punakone kaivaa ässän hihasta torstaina

TPV:n urakka jatkuu ennen kesätaukoa vielä kahden ottelun ajan. Torstaina Kaupissa Punakonetta isännöi AC Estudiantes, joka on sarjassa yhdeksäntenä kerättyään kymmenestä ottelusta yhtä monta pistettä. Ottelu alkaa poikkeuksellisesti klo 20:30.

AC Estudiantes on teekkareiden futsal- ja jalkapalloseura. Joukkue tulee TPV:tä vastaan orastavassa tappioputkessa, sillä kahdessa viime ottelussa NoPS ja Tampere Unitedin kakkosjoukkue veivät ACE:sta voitot.

Punakone pelasi viime viikolla tappiollisen TUL Cupin finaalin. Ottelun jälkeen on palauduttu ja vietetty keskikesän juhlaa. – Juhannustauko tuli meille hyvään saumaan pettymyksentäyteisen finaalin jälkeen. Emme kuitenkaan halua vajota lomafiiliksiin, vaan vedämme kesätaukoa edeltävät matsit vielä kovalla mentaliteetilla, päävalmentaja Ash Civil toteaa.

- Seuraavat ottelut pelataan nopealla aikataululla, mutta meillä on paljon tuoreita jalkoja joukkueessa. ACE- ja Loiske-ottelussa voimmekin halutessamme hieman kierrättää joukkuetta. Pelaajatilanne meillä on tällä hetkellä yleisesti ottaen hyvä. Kuumassa kelissä pidämme tietysti nesteytyksestä hyvää huolta, Ash toteaa.

Puolustaja Aleksi Rantanen sai juuri suoritettua asepalveluksensa, ja kertoo kotiutumisen olleen helpotus: - Luulin intissä päivärytmin olevan kuntoa nostattavaa, mutta asia olikin päinvastoin. Tiesin jo kotiutumispäivänä kotona odottavan ison treeniurakan, jolla saisin aikaisemman pelikuntoni takaisin. Sain käytyä intin aikana joissakin treeneissä ja peleissä, mutta silti pelituntuma oli jopa hieman kateissa.

Rantanen kertoo tilanteen kuitenkin paranevan koko ajan: - Treenit on saatu nyt hyvin käyntiin, ja jokainen tapahtuma on ollut erittäin tärkeä tulevan kannalta. Omat lähtökohdat tähän otteluun ovat huomattavasti paremmat kuin hetkeen.

ACE-ottelu on Rantasen mukaan yhtä tärkeä kuin muutkin ottelut: - Missään ottelussa ei ole varaa menettää pisteitä nousun kannalta. Tämä ottelu ei ole mitenkään poikkeus, vaan tälläkin kertaa kolme pistettä on aivan ehdoton lähtökohta. Meillä on vielä paljon parannettavaa pelissä, joten odotan innolla, saammeko nostettua tasoa. ACE:lla on ollut aikaisemmin hyviä yksilöitä, joten tälläkin kertaa koko 90 minuutin aikana ei ole saumaa nukahtaa.

Maanantaina Punakone pelaa vielä vierasottelun Loisketta vastaan, jonka jälkeen ottelutauko kestää heinäkuun lopulle saakka.

TPV:n otteluita voit katsoa myös suoratoistona!