Punakone piti päänsä kylmänä ja otti pisteet
Julkaistu: 13.05.2022 11.37

Punakone piti päänsä kylmänä ja otti pisteet

TPV joutui tekemään täyden iltapuhteen Tampereen Kisatovereita vastaan, mutta kärsivällisyys palkittiin ja pisteet menivät Paltsareille lukemin 0-2 (0-0). Kirpeässä kevätillassa käyty ottelu ei ollut viihdearvoltaan mitenkään huikea, mutta TPV:n voi sanoa olleen lopputuloksen verran parempi ja ansainneen täysin voittonsa.

Avausjakso mentiin siis maaleitta. TPV hallitsi aiempien pelien lailla palloa, mutta erityisen aggressiivisesti ei Punakone painanut päälle, eikä huippupaikoilla päästy mässäilemään. TPV:n syöttötyöskentelystä puuttui tarkkuutta ja kliinisyyttä, eikä suoraviivaisuudestakaan olisi mitään haittaa ollut. Vierailla ei kuitenkaan ollut tauolle mennessä mitään varsinaista hätää.

Kuvat: Alice Mutch

Toisella jaksolla paikkoja oli sitten enemmänkin. Maalinteon Punaiset aloittivat 49. minuutilla, kun onnistuneesta prässistä tulleen riiston jälkeen Farshad Malekyar sai pallon boksiin. Peliväline oli jo karata jaloista, mutta pienen taiteilun jälkeen Malekyar laukoi pallon varmasti verkkoon. Seuraavan kymmenen minuutin sisään TPV sai pari hyvää paikkaa lisää.

Vaihtojen myötä Punaisten prässi sai lisäpontta, ja lopulta 70. minuutilla Mohamed Koroma, Tuomas Lehti sekä Tino Keväänranta syöttelivät TKT:n puolustuksen kahville, ja vapaaksi päässyt Keväänranta vei Punakoneen 0-2 johtoon - maali oli todella upea. Pian tämän jälkeen tiukasta tuomarilinjasta sai tuntumaa Otto Keronen, joka lensi pihalle, joten viimeinen reilu vartti jouduttiin pelaamaan alivoimalla.

Kerosen ulosajon jälkeen pelissä tunnetaso nousi silmin nähden. Reilu kymppi ennen loppua Alex Visurilla oli hyvä paikka ratkaista ottelu lopullisesti. Kovin tiukoilla ei Punakone lopussa ollut, sillä vajaallakin TPV oli lähempänä kolmatta kuin TKT avausmaalia. Hieman kaksijakoisen esityksen jälkeen siis TPV:lle neljäs voitto ja ansaitut kolme pistettä.

Päävalmentaja Ash Civil oli tyytyväinen joukkueensa sitkeydestä: - Tiesimme, mitä tehdä kun jouduimme vajaalle, ja pidimme nollat tärkeässä paikassa. Meillä oli kyllä vaikeitakin hetkiä ottelun aikana, mutta saimme pidettyä keskittymisemme kasassa. Saimme lopulta tempoa peliin, ja tulokseen voi olla tyytyväinen. Meillä on hieno tilanne, että voimme pistää penkiltä kentälle laatupelaajia, ja he antavat aina kaikkensa.

Ash katsoi ottelun jälkeen jo ensi viikkoa sillä silmällä: - Tässä sarjassa on hyviä joukkueita, ja joudumme tekemään töitä tosissamme. Seuraava ottelu TP-T:tä vastaan tulee olemaan meille todella hyvä haaste.

Ensi viikolla vuorossa on tuiki tärkeä kärkikamppailu TP-T:tä vastaan. Vastustajalla on myös alla neljä voittoa – TP-T pelaa vielä sunnuntaina ottelun PP-70:tä vastaan. Kotiottelu TPV – TP-T pelataan Kaupissa perjantaina 20.5. klo 20:00. Tervetuloa kannustamaan TPV sarjakärkeen!

Ottelun maalit:
49’ 0-1 Malekyar