SYY

TPV - Tampere United/2  2 - 2

Kauppi 3 TN

Urakka hankaloitui tasapelin myötä

TPV lähti hakemaan kahden tappion jälkeen voittoa Tampere Unitedin kakkosjoukkueesta, mutta joutui tyytymään tasapeliin. Ottelu päättyi lukemiin 2-2 (1-1), mikä oli Punakoneelle selkeä ja iso pettymys. Nyt kaikki ei ole kauden ratkaisuhetkillä enää omissa käsissä. Peli ei ollut Punakoneelta aivan täydellinen, mutta toisaalta hyvin taistelleelle vastustajalle on annettava tunnustusta.

Alun tunnustelun jälkeen TPV sai lahjamaalin, kun Tuomas Lehti riisti pallon maalivahti Veikka Stålhandilta, ja siirsi pallon helposti maalin perukoille pelikellon näytettyä tasan seitsemää minuuttia. Tätä seurasi hieman passiivinen jakso. Punakoneella oli pari paikkaa jakson kestäessä, mutta TamU tuli lopulta tasoihin pukukoppimaalilla: Juha Unkuri toi vieraat mukaan peliin komealla tasoituksella, johon Pyry Virtanen teki mallikkaan esityön.

Toisen jakson alku ei ollut Punakoneelta parasta mahdollista peliä: vastuuta hieman siirreltiin, ja ratkaisevien syöttöjen sijaan palloa siirrettiin mieluummin turvallisesti. TamU rankaisi isäntiä reilun tunnin kohdalla: kulmasta pallon pisti päällään maaliin Iikka Häkkinen. Lähes välittömästi tämän jälkeen Roope Tuomen vuoro oli jallittaa Stålhandia, ja Roope toi Punakoneen takaisin tasoihin.

Tästä maalista TPV innostuikin aktiivisempaan peliin, mutta samat helmasynnit toistuivat edelleen. TPV hallitsi pelin loppupuolta, ja parista hyvästä paikasta olisi pitänyt pystyä tekemään voittomaali. Tällä kertaa se jäi tekemättä, ja tunnelmat lämpenivät pelin lopulla niin kentällä kuin kentän laidalla. Ash Civilillä olikin pelin jälkeen painavaa sanottavaa.

- Jalkapallo on välillä kuin tunteiden vuoristorataa. Nämä hetket eivät ole meille helppoja, mutta tästä koko pelissä on loppujen lopuksi kysymys. Pelin julmuus tekee toisaalta siitä niin mielenkiintoista. Joukkue yritti tänään parhaansa, ja olen esitykseen tyytyväinen. Tulokseen emme tietenkään ole tyytyväisiä. Kautta on kuitenkin vielä jäljellä vähintään kaksi peliä, ja sen jälkeen näemme missä olemme.

- Olen parissa viime pelissä keskustellut erotuomarien kanssa pelin jälkeen vakavasti. En tietenkään syytä tuloksista tuomareita – tuloksen tekeminen on meidän hommiamme. Mutta joistain päätöksistä on ollut hyvä vaihtaa sananen.

- Kuten sanoin aikaisemmin, emme olettaneet tämän olevan aivan helppoa. Nousemisesta puhuminen on helpompaa kuin sen saalistaminen. Me nousemme sitten kun olemme siihen valmiit – ja se on mahdollista vielä tälläkin kaudella, vaikka tilanne ei ole missään nimessä helppo.

- Tässä nimenomaisessa pelissä yksikin lisäosuma olisi tehnyt suunnattoman buustin meidän ja kannattajien tunnelmaan. Ja paikat meillä oli ratkaista ottelu, mutta tulos jäi nyt kismittämään kaikkia. Fanit olivat upeasti mukana, ja kannustusta me tarvitsemme tällä hetkellä enemmän kuin kenties koko kauden aikana. Mutta työnteko jatkuu, ja mitä eteen tulee, se on hyväksyttävä. Teemme jatkossakin oman duunimme parhaamme mukaan.

Seuraavan kerran Punakone on tositoimissa torstaina 29.9, jolloin vastassa on vieraspelissä FC Melody.

TPV:n kokoonpano:

Jaakko Häyhä