TPV:llä vierasottelu Kaupissa
Julkaistu: 12.05.2022 10.26

TPV:llä vierasottelu Kaupissa

Torstaina TPV jatkaa Kolmosta kauden toisella vieraspelillä. Klo 20:00 Kaupissa alkavassa ottelussa Punakone pelaa Tampereen Kisatovereita vastaan. Olosuhteet ovat siis tuttuakin tutummat, ja vastus on perinteinen tamperelaisseura.

TKT on yleisseura, jolla on toimintaa monissa muissa lajeissa jalkapallon lisäksi. Vuonna 1920 perustetulla seuralla on vahvat perinteet.

TKT:n jalkapallokausi on Kolmosessa alkanut hieman hitaasti, sillä joukkue on kärsinyt kolmessa ensimmäisessä ottelussaan tappiot: IkU:lle, T-PT:lle sekä NoPSille hävinneen TKT:n maaliero on kolmen ottelun jälkeen 3-11.

TPV:lle kuuluu torstain ottelun alla hyvää: kokoonpanoon saadaan takaisin väkeä, ja harjoittelu sujuu joukkueelta hyvin. Ash Civil valottaa tilannetta seuraavasti: - Pelaajia saadaan nykytilanteessa oikeille paikoilleen. Kokoonpanoa kierrätetään hieman, jotta esim. harjoituksissa loistaneet pelaajat saavat tilaisuutensa avauksessa. Meillä on avauksen paikoista tällä hetkellä kova kisa, mitä pidän hyvänä asiana.

- Meidän on jatkettava pisteputkeamme tässä ottelussa, mutta en odota pelistä mitenkään helppoa. TKT on nuori ja nälkäinen joukkue, jossa pelaa joitakin meille tuttuja pelaajia. Näyttämisen nälkä on siellä varmasti kova – varsinkin, kun he vielä metsästävät kauden avausvoittoa. He ovat joka tapauksessa saaneet tehtyä kovia joukkueita vastaan maaleja, joten meidän on oltava valmiina. Tällä kertaa vastustajan pelityyli saattaa hieman poiketa kahdesta aikaisemmasta ottelusta.

Juho Mattila palaa pitkästä aikaa torstaina kokoonpanoon, ja mies on intoa täynnä: - Fiilikset ovat erinomaiset, kun olen päässyt pitkästä aikaa taas treenaamaan. Joukkueessa on hyvä henki, ja olemme saaneet kavereita takaisin rinkiin, joten kilpailutilanne on hyvä. Pystymme vielä joukkueena parantamaan peliämme ja sen pitäisi näkyä hyvänä esityksenä TKT:tä vastaan. Lähdetään myös ehdottomasti jatkamaan voittoputkea.