TPV:n naiset sarjakauteen uudistuneella joukkueella
Julkaistu: 28.04.2023 11.50

TPV:n naiset sarjakauteen uudistuneella joukkueella

TPV:n naisten edustusjoukkue aloittaa Kakkosen sarjakauden tänä viikonloppuna. Ensimmäinen sarjaottelu pelataan lauantaina Paloheinän tekonurmella, jossa TPV:tä emännöi HPS:n kakkosjoukkue. Ottelu potkaistaan käyntiin klo 15:00.

TPV:n viime kausi oli kaksijakoinen. Kesätauolle mennessä joukkue oli sarjataulukossa pahnanpohjimmaisena ilman pisteitä. Niinpä syyskaudella nähty taistelu sarjan putoamisviivan yläpuolelle oli komeaa nähtävää – joukkue todella näytti kanttinsa tiukassa paikassa.

Joukkueen päävalmentajana jatkaa tälläkin kaudella naisjalkapallon puolestapuhujana tunnettu Mikko Lepistö. Annetaan Mikon kertoa joukkueen kuulumisia pre-seasonin ajalta:

”Meillä on tapahtunut hallittua muutosta talven aikana: joukkueen runko on säilynyt jossain määrin, mutta vaihtuvuus on ollut isoa. Voisi sanoa, että noin puolet avauskokoonpanosta on mennyt uusiksi. Pääasiassa tulijat ovat alueen muista seuroista. Joukkueessa on nyt enemmän leveyttä, mikä tarkoittaa, että meillä on enemmän vaihtoehtoja peluuttamisen ja taktiikan suhteen.”

Ketä joukkueen pelaajista kannattaa erityisesti seurata? Lepistö nostaa esiin kolme pelaajaa: ”Niina Huotari on tietysti mielenkiintoinen pelaaja, joka ei moiti mitään pelipaikkaa. Niina aloittaa tänä vuonna topparina, mutta hänet voidaan nähdä kärjessäkin, kuten viime kaudella kävi. Aada Koivisto ja Greta Moilanen ovat uusista pelaajista varmasti seuraamisen arvoisia.”

Joukkue on pelannut vain kaksi treenipeliä, mikä ei muuttuneessa joukkueessa ole ollenkaan tarpeeksi. ”Tämän vuoksi kauteen täytyy lähteä peruspelin kautta, ja välttää viime kauden alun takaiskuja. Me olemme kuitenkin saaneet lisää pelaajia ja ennen kaikkea laadukkaita pelaajia. Luottamus on nousujohteista, sillä treeneissä on ollut hyvä meno. Pelejä lähdetään voittamaan, mutta sarjasta nouseminen vaatii kehitystä kaikilla osa-alueilla.”

Miltä Naisten Kakkonen näyttää kaudella 2023? ”Vastustajista voi sanoa sen verran, että Kakkonen kovenee vuosi vuodelta. TuWe vaikuttaa paperilla todella kovalta yhdistelmältä, sillä joukkueeseen on satsattu isosti. Myös avausvastustaja HPS/2 tuntuu vahvalta, eikä nousijan menestys yllättäisi. Myös MuSa vaikutti avauspelinsä puolesta irtonaiselta joukkueelta. Vastus tulee siis olemaan kova.”

TPV aloittaa kotiottelunsa viikon päästä. TPV – Härmä pelataan lauantaina 6.5. klo 14:00 Kaukajärvellä.