TPV:n naisten edustusjoukkue pelaa punaisissa pelishortseissa
Julkaistu: 27.02.2023 19.08

TPV:n naisten edustusjoukkue pelaa punaisissa pelishortseissa

TPV:n naisten edustusjoukkue on päättänyt pelata kaudesta 2023 alkaen punaisissa pelishortseissa. Muutoksen taustalla on, että naisjoukkue haluaa pystyä osallistumaan peliin itsevarmasti ja korkeimmalla mahdollisella intensiteetillä kaikissa tilanteissa ja kuukautiskierron eri vaiheissa. Maailmalla tätä suuntausta on toteutettu jo useammissa suurjoukkueissa.

Järjestely on toteutettu yhdessä TPV:n varustetoimittaja Puman kanssa, ja myös seuran johdossa muutokseen on suhtauduttu suopeasti. Pelaajat haluavatkin kiittää kollektiivisesti seuraa ymmärryksestä. "Pidämme asiaa urheilun mahdollistamisen näkökulmasta itsestäänselvyytenä ja onkin hienoa huomata, että seuran päättävät tahot ovat mukana modernissa suuntauksessa.”

”Eräät maailman merkittävimmistä urheilubrändeistä ovat muutoksen jo tehneet, ja nyt tässä on mukana myös TPV. Erittäin tyylikästä, että TPV huomioi naisten toiveen ja ymmärtää asian tärkeyden niin meille aikuisille, kuin myös nuoremmille pelaajille".