TPV C15 Kai Pahlman-turnauksen pronssille
Julkaistu: 06.07.2010 00.00

TPV C15 Kai Pahlman-turnauksen pronssille

Torstai 29.7.

TPV aloitti Pahlman-turnauksen torstaina jolloin vuorossa oli taitokilpailu. Laukauksissa ja pitkissä syötöissä oli toivomisen varaa ja lopulliseksi sijoitukseksi saatiin kahdeksas. Oman lohkon joukkueista taakse jäi HJK. Tulokset.

Perjantai 30.7.

Tositoimet alkoivat perjantaina jolloin aamuottelussa vastaan asettui yksi turnauksen suosikeista eli HJK. TPV puolusti tiiviisti joukkueena ja hyökkäsi hanakasti vastahyökkäyksillä. Tulokseksi saatiin 0-2-voitto Teppo Syrjäsen ja Tommi Pylkin maaleilla.

Iltapäivän pelissä kohdattiin OLS Keltainen. Tähän otteluun punapaidat eivät jostain syystä syttyneet. Maalintekopaikkoja oli, mutta vedot suuntautuivat päin oululaisten pienikokoista veskaria tai maata kiertävälle radalle. OLS vaihtoi toiselle jaksolle superlahjakkuus Matias Ojalan ja hän ratkaisi ottelun keltapaidoille 0-1-lukemin.

Lauantai 31.7.

OLS-tappio tarkoitti. että päästäkseen ylempiin jatkopeleihin TPV:n oli voitettava PK K-U viimeisessä alkusarjan pelissä. TPV siirtyikin ottelussa 1-0-johtoon, kun Mikel Lehtola siirsi Valtteri Käpyahon syötön tyylikkäästi verkkoon. Keski-Uusimaa tasoitti pelin vain minuuttia myöhemmin ja siirtyi johtoon toisen jakson alkupuolella. TPV ei kuitenkaan antanut periksi. Ensin Käpyaho latasi pelin tasoihin ja sitten Teppo Syrjänen teki 3-2-voittomaalin komeasta Joona Kaikurannan esityöstä.

Turnauksen puolivälierissä TPV:n vastustajaksi arvottiin JJK. TPV otti ohjat käsiinsä ottelun alussa ja siirtyi johtoon Tino Luhtajärven puskumaalilla. JJK pääsi vielä tasoihin, mutta ennen puoliaikaa Eetu Kamppuri liukui Joona Kaikuranna keskityksen verkkoon ja TPV:n johtoon. JJK:n yrittäessä voimalla tasoitusta TPV pääsi iskemään vastaan ja Toni Toijala sekä Otto Järvinen lisäsivät loppunumeroiksi peräti 5-1.

Sunnuntai 1.8.

Välierissä vastaan asettui kivikova Honka. TPV puolusti tiiviisti ja sai pidettyä pelin maalittomana. 42 minuutin kohdalla Leevi Lanu syötti Eetu Kamppurin läpiajoon ja hän laukoi pallon tarkasti alakulmaan. Valitettavasti TPV-johto ei pitänyt, sillä Honka vei pelin numeroin 2-1 kahdella komealla kaukovedolla. Tilanteisiin nähden tulos oli oikeutettu.

Pronssipelissä TPV kohtasi PK-35:n. TPV hallitsi ottelua suurin osin, eikä edes Tino Luhtajärven ulosajo saanut joukkuetta herpaantumaan. Selkeät 4-1-lukemat olivat täysin ansaitut.

Suuret kiitokset joukkueelle. Jokainen pelaaja täytti paikkansa. TPV pelasi hienosti joukkueena molempiin suuntiin, puolusti tiiviisti ja hyökkäsi terävästi. Onnittelut kaikille upeasta turnauksesta ja pronssisista mitaleista. TPV:n Fair Play-pelaajaksi valittiin toppari Juho-Pekka Halme.

Onnittelut turnauksen voittaneelle Hongalle ja hopealle sijoittuneelle HJK:lle. Kiitokset TKT:lle onnistuneista turnausjärjestelyistä. Kiitokset myös vanhemmille ja runsaslukuiselle määrälle Pallo-Veikkolaisia, joilta saimme turnauksen aikana mahtavaa kannustusta.

Turnauksen lopulliset sijoitukset

Pahlman