Naisten edustusjoukkue viilettää kohti uutta kautta
Edustus NaisetJulkaistu: 11.01.2024 09.45

Naisten edustusjoukkue viilettää kohti uutta kautta

Alina Koulik esittelee pian myyntiin tulevaa kannatuskausikorttia.

TPV:n naisten edustusjoukkueella on takana nousujohteinen ja hyvä kausi Naisten Kakkosessa. Uutta kautta kohti ollaan valmistautumassa jo hyvissä ajoin ja hyvällä sykkeellä. Pidimme juttutuokion päävalmentaja Mikko Lepistön kanssa, ja otimme selvää missä tällä hetkellä mennään.

TPV:n naisten edustus on siis aloittanut harjoittelun jo viime vuoden puolella. Millaisella harjoitusringillä tällä hetkellä treenataan?

”Haemme uutta rytmiä tulevaan kauteen ja pidensimme ensimmäistä omatoimijaksoa, jotta pystymme treenaamaan loppuvuoden tehokkaasti. Rinki on ollut isompi kuin ikinä aikaisemmin: kahdeksantoista pelaajaa on käynyt treeneissä, vaikka vaihtuvuutta on ollut reilusti. Uusia hyvin mielenkiintoisia pelaajia on ollut treeneissä mukana.”

Millainen joukkue naisten edustukselle on tulossa ensi kauteen? Onko isoja muutoksia luvassa?

”Tulevan kauden joukkue vaikuttaa kyvykkäältä. Viime kauden joukkuetta ryyditetään täsmävahvistuksilla, joten lupa on odottaa hyvää. Paras maalintekijämme Greta Moilanen miettii vielä tulevan kauden joukkuetta, joten täysin ilman haasteita ei joukkueen rakennus ole sujunut.”

Mitä aiotte tehdä Suomen Cupin suhteen?

”Mietimme vielä cupiin osallistumista. Tällä hetkellä sanoisin kyllä, mutta täytyy hieman nähdä, millaiseksi kilpailu muodostuu ja milloin pelataan. Mutta tietenkin haluaisimme osallistua cupiin.”

Seuran panostukset tyttöfutikseen näkyvät toki viiveellä, mutta lisääkö nykyinen kuvio jo innostusta myös naisten edustuksessa?

”Lisäävät monellakin tapaa. Pelaajat vaativat itseltään enemmän, kun näkevät lisääntyviä satsauksia seurassa. Lisäksi joukkueen vetovoima kasvaa valtavasti ja tämä näkyy nyt jo pelaajamarkkinoilla. Joukkueessa näkyy hyvä kipinä ja ilman muuta uudistukset ovat osittain tämän takana. Silti työtä riittää vielä paljon.”

Onko joukkue jo muodostanut ensi kaudelle tavoitteita?

”Tavoitteet määritellään vielä tammikuussa, mutta ei tuolla joukkueella voi lähteä kuin voittamaan. Äärettömän kova lohko meille tuli, ehdottomasti Kakkosen kovin mutta olemme valmiita haasteeseen, jonka meitä paremmin sijoittuneet joukkueet heittävät. Haluamme ainakin pelata kauden loppuun asti, ja sehän tarkoittaa oman lohkon voittamista.”

TPV:n naisten edustusjoukkueelle tullaan lanseeraamaan pian kannatuskausikortit, joten kannattajien on mahdollista tukea joukkueen toimintaa.