Ykkösen yläloppusarjan ottelumatkalla Maarianhaminassa 12.-13.9.2020
Julkaistu: 20.09.2020 00.00

TPV P14 joukkueen pelimatka Ykkösen yläloppusarjassa suuntautui jälleen Ahvenanmaalle IFK Mariehamnin vieraaksi. Matka alkoi aikaisin lauantaiaamuna Tampereen rautatieasemalta junan kyydissä Turun satamaan. Satamassa Viking Linen terminaalissa oli hyvin vähän porukkaa, vaikka oli viikonloppu. Covid 19 -pandemian matkustusrajoitukset Ruotsiin olivat tyrehdyttäneet matkailun selvästi minimiin. Laivalla veimme tavarat ensin hyttiin ja siitä suoraan aamiaiselle buffettiin. Buffetissakin matkustajia oli vähän, joten saimme valita laivan keulasta koko porukalle isot pyöreät ikkunapöydät. Ruoka maistui kaikille hyvin. Myös aamiaisella korona näkyi siten, että lämpimiä ruokia ei saanut ottaa itse, vaan henkilökunta laittoi ruoat lautaselle. Myös muissa ruokalinjastoissa piti käyttää omia pihtejä ja sitten linjaston päässä pihdit laitettiin likaisten pihtien koriin. Laivalla kaikki hoitui hienosti ja tuntui aivan turvalliselta olla siellä matkustajana. Turvälejä oli helppo pitää, kun ihmisiä laivalla oli vähän.

Ilma oli oikein lämmin ja hyvä. Laivan kannella tarkeni hienosti ilman takkia. Söimme laivalla vielä kanapasta -lounaan ennen Maarianhaminaan saapumista. Perillä Ahvenanmaalla olimme hieman kahden jälkeen. Kävelimme satamasta Park Alandia hotelliin, missä yövyimme tällä kertaa. Osa pojista muisti, että olimme olleet samassa hotellissa aiemminkin muutama vuosi sitten. Hotelli oli saatu nyt kokonaan remontoitua. Hotellilla pojat kävivät saunassa ja uimassa altaalla. Päivällisen söimme hotellilla ja valmentaja Harri Rantala piti pelipalaverin pojille jo lauantai-iltana kokoustilassa. Sunnuntaina pojilla oli herätys klo 8 ja kaikki kävivät tietenkin hotellin aamiaisella. Aamiaisella oli paljon paikallisia herkkuja; ahvenanmaalaista juustoa, kinkkua, hunajaa, tuore puristettua omenamehua sekä leipää. Hyvin näytti maistuvan kaikille.

Mariehamn IFK - TPV peli alkoi klo 11. Aurinko paistoi, mutta tuuli oli kova. Ensimmäinen puoliaika oli tasaista, vaikka MIFK olikin paljon meidän kenttäpuoliskolla. Myös TPV.llä oli pari hyvää tilannetta, pallo oli jo tolpassa, mutta ei kuitenkaan maalissa. Peli oli puoliajalla 0-0 lukemissa. Toisella puoliajalla MIFK meni 1-0 johtoon, mutta henken päästä Tommi tasoitti pelin 1-1. Tasoituksen jälkeen meni vain hetki, niin olimme jälleen tappiolla 2-1. pian 3-1. Peli hiukan herpaantui ja numerot muuttuivat 4-1 ja 5-1. Lopuksi Eero sai kavennettua pelin lukemiin 5-2, mikä jäi lopputulokseksi. Peli oli pääosin hyvää, lukemat eivät kerro koko totuutta. Pelin jälkeen pojat lähtivät hotellille suihkuun ja pakkaamaan kamat kasaan.

Paluumatka alkoi klo 14:25 M/S Grace aluksella. Veimme taas kamat hyttiin ja lähdimme Buffettiin syömään. Nyt laivallakin oli hieman enemmän porukkaa, mutta ruokailussa oli silti väljää eikä tarvinnut juurikaan jonotella. Turussa olimme vähän ennen kahdeksaa ja satamasta Tampereelle tulimme Onnibussin kyydillä. Reissu meni pääosin mukavasti muutamaa loukkaantumista lukuunottamatta. Ohessa vielä kuvia joukkueen matkasta.