TPV ja Pirkanmaan koronavirustilanne - päivitetty 10.1.
24.11.2020 22:35 Uutiset / Pääsivusto

Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ohjeistus koronatilanteesta löytyy TÄÄLTÄ. Sairaanhoitopiirin koronaohjausryhmä on päättänyt mahdollistaa nuorten harjoittelun sisätiloissa rajoitetusti 10.1.2021 alkaen. Muilta osin rajoitukset säilyvät entisellään. Myös Palloliitto on antanut omia suosituksia. Ne löytyvät TÄÄLTÄ.

Seuran toiminnassa noudatetaan edelleen Palloliiton ja alueen viranomaisten määräyksiä. Mihinkään tapahtumaan ei saa osallistua mikäli henkilöllä on flunssan oireita. Yleisenä suosituksena on minimoida kontaktit, jotka eivät ole harjoitus- ja pelitoiminnan kannalta välttämättömiä. Tämä koskee erityisesti vanhempien läsnäoloa, turvavälien huomioimista ja kasvomaskin käyttöä mikäli turvavälejä on vaikea pitää.

TPV ohjeistaa, että harjoittelu jatkuu ulkotiloissa yleiset koronamääräyset huomioiden. Joukkueen tapahtumissa tulee olla läsnä pelaajien lisäksi vain välttämättömät henkilöt. Joukkueen tulee pitää kirjaa ketkä ovat tapahtumassa paikalla kirjaamalla osallistujat esim. Jopoxin ylläpidossa.

Pelitoiminta ulkona voi jatkua ilman yleisön ja vanhempien läsnäoloa. Kaikkien valmentajien, taustahenkilöiden ja muiden paikalla olevien henkilöiden tulee noudattaa tarkasti turvavälejä ja heille suositellaan kasvomaskien käyttöä. Kaikkia Palloliiton ohjeita pelitapahtumien järjestämisestä tulee noudattaa tarkasti mukaan luettuna kieltoa matkustamisesta pelaamaan leviämisvaiheessa olevalle alueelle. Pukukoppien käyttöä vältetään. Pukukopissa voi olla vain sen verran henkilöitä, että riittävät turvavälit säilyvät.

Sisätiloissa harjoittelu tulee toteuttaa 10 hengen pienryhmissä, joiden välillä on mahdollisimman vähän vaihtuvuutta. Kentille meno ja poistuminen on tehtävä siten, että ryhmät eivät kohtaa toisiaan. Jalitsu-hallissa vuorojen välillä on 10 min tauko. Joukkueen tulee poistua hallista 5 min aikana vuoron päättymisestä. Halliin saa mennä 5 min ennen vuoron alkua mikäli edelliset käyttäjät ovat poistuneet. Halliin saa mennä vaan toiminnan kannalta tarpeelliset henkilöt. Vanhemmat voivat jättää lapsen ovelle ja odottaa häntä hallin ulkopuolella. Oven läheisyydessä tulee välttää ruuhkia ja ryhmien sekoittumista. Pukokoppeja ei käytetä. Mikäli joukkue haluaa lämmitellä ennen hallivuoroa on lämmittely suoritettava hallin ulkopuolella.

Kasvomaskien käyttö on suositeltavaa kaikissa tilanteissa, joissa turvavälejä ei voida pitää. Sisäliikuntatiloissa kasvomaskin käyttöä suositellaan muulloin kuin liikuntasuorituksen tai peseytymisen aikana. Kasvomaskin käyttäminen ei vähennä turvavälien, käsihygienian ja yskimishygienian noudattamisen merkitystä. Kaikki toimintaan liittyvät palaverit pidetään etänä ja mikäli tämä ei ole mahdollista niin kaikilla osallistujilla on oltava kasvomaski ja turvaväleistä pidetään huolta. Kaikissa toimintaan liittyvissä kokouksissa ja tapahtumissa on noudatettava voimassa olevia kokoontumisrajoituksia.

TPV seuraa ja noudattaa viranomaisten ja Palloliiton määräyksiä ja tiedotamme niistä tarvittaessa.