LOK

Tampere, Kauppi 3 TN

Tuuli tuiversi ja TPV voitti – sarja päättyi äärimmäisissä olosuhteissa

Kuva: Jyri Haapanen

Kolmosen päätöskierrosta ei lauantaina keli hellinyt. Kaupissa TPV ja Sääksjärven Loiske kohtasivat hirmuisessa tuulessa, joka iltaa kohti tuntui voimistuvan varsinaiseksi myrskyksi. Jalkapalloilulliset hienoudet jäivät ottelussa vähiin, mutta Punakoneen voitontahto oli ennallaan: TPV voitti ottelun loppuhetkien maaleillaan 2-1 (0-0).

Olosuhteet ja sarjanousun varmistuminen edellisellä kierroksella veivät Punakoneelta suurimman latauksen, ja ottelusta muodostui melkoisen vaisu. Mikään pelin osa-alue ei ollut odotetulla tasolla, mutta totuuden nimissä koetussa kelissä ei pitäisi pelata jalkapalloa ollenkaan.

Loiske meni tunnin kohdalla johtoon, ja tässä tilanteessa pelattiin lähes täyteen aikaan asti. Tasoitus saatiin Akseli Paavolan komeasta kudista, ja aivan ottelun loppuhetkillä Emenike taiteili pallon maaliin suoraan kulmapotkusta – todennäköisesti tuuli avusti tässä suorituksessa sopivasti.

Kausi päättyi joka tapauksessa iloisiin ilmeisiin, ja joukkue suuntasi ottelun jälkeen saunailtaan tyytyväisenä. Päävalmentaja Ash Civilille edustuksen kanssa vietetty kaksi vuotta on ollut kovaa työtä, josta nyt saatiin palkinto.

”Kauden päätavoite oli jo saavutettu, joten huonoissa olosuhteissa ei ollut helppoa saada oikeaa mielentilaa tähän otteluun – meillä oli koko iltapäivän vaikeaa. Mutta joukkue näytti jälleen, mistä se on tehty, ja taisteli voiton viime hetkillä. Se summaa koko kauden mainiosti.”

Civil on jatkamassa kauden jälkeen uusiin haasteisiin, joten miesten edustusjoukkue on nousun yhteydessä päävalmentajaa vailla.

”Nyt minun on aika lähteä eteenpäin ja seurata omia unelmiani. Me olemme saaneet aikaiseksi jotain erityistä, ja lähden seuraavaan paikkaan hyvillä mielin. Joku muu saa jatkaa tuoreiden ideoiden kanssa, ja se voi olla joukkueelle hyvä asia pitemmän päälle.”

”Henkisesti tämä on hyvin vahva joukkue. Otimme koko kauden ottelu kerrallaan, emmekä murehtineet turhia. Se auttoi meitä pitämään fokuksen perusasioissa, emmekä tuhlanneet energiaa joutavuuksiin. Joukkue teki asioita oikein, ja viime kaudesta otettiin opiksi. Paransimme kaikilla osa-alueilla, ja tästä on hyvä rakentaa tuleville kausille. Tämä oli nimenomaan Joukkue, joka teki lujasti töitä yhteisen tavoitteen eteen. Kaikki sopeutuivat roolituksiin mainiosti, ja saimme usein penkiltä lisää potkua peliimme. Ja nuo myöhäiset maalit toivat meille lopulta nousun.”

TPV – Loiske 2-1 (0-0)
59’ 0-1 Lehtiö