Alueliigapelissä Ahvenanmaalla 12.-13.10.2019
Julkaistu: 17.10.2019 00.00

Alueliigapelissä Ahvenanmaalla 12.-13.10.2019

TPV P13 joukkueen kauden 2019 viimeinen Alueliiga peli pelattiin 12.10.2019 klo 16 Maarianhaminassa Wiklöf Holding Arenan tekonurmikentällä IFK Mariehamn joukkuetta vastaan. Poikien matka alkoi aamulla klo 5:50 Tampereen rautatieasemalta junakyydillä Turkuun. Turussa oli sateinen ilma ja aika monella lenkkarit ehtivät kastua, vaikka matka junasta laivaterminaaliin olikin hyvin lyhyt. Viking Linen terminaalista matka jatkui S/M Amorella laivalla Maarianhaminaan. Laivan päästyämme veimme tavarat suoraan hyttiin ja siirryimme sitten heti aamiaiselle laivan Buffet ravintolaan. Aamiaisen jälkeen pojilla oli hetki omaa aikaa. Kokoonnuimme klo 12 jälleen koko joukkue yhteen, kun menimme uudelleen laivan Buffet ravintolaan syömään lounasta. Lounaan jälkeen melko pian saavuimmekin jo Maarianhaminaan. Maarianhaminan satamasta kävelimme Pommern hotelliin, missä yövyimme. Hotellilla veimme tavarat huoneisiimme ja lähdimme lähes heti Wiklöf Holding Arenan kentälle lämmittelemään.

Poikien peli alkoi klo 16 IFK Mariehamnia vastaan. Peli alkoi meidän osalta hienosti, pojat hallitsivat palloa ja IFK Mariehamn joutui laittamaan vain pitkää palloa meidän maalille, siis silloin kun pallon saivat. 22 minuutilla Sakun syötöstä Samuli teki hienon maalin ja niin TPV johti ottelua 0-1. Pelissä sattui kaikenlaisia rikkeitä, mutta ottelun tuomari katsoi lähes kaikkea läpi sormien. Ottelun toisella puoliajalla pallon hallinta oli edelleen TPV:llä, mutta IFK Mariehamn onnistui tasoittaa peli juuri sellaisella pitkällä roikkopallolla. Peli päättyi lopulta 1-1 lukemiin ja TPV sijoittui Alueliigassa kolmanneksi. Hieno suoritus pojilta, onneksi olkoon.

Pelin jälkeen olimme sopineet meille hotellille ruokailun. Hotellin keittiössä kokki apureineen oli loihtinut meille todella maukkaan illallisen. Olimme kaikki todella tyytyväisiä palveluun, mitä hotellilla saimme. Illallisen jälkeen lähdimme katsomaan hotelli Parkiin, jos voisimme nähdä siellä Bosnia Hertzegovina-Suomi EM-karsintaottelun. No, ei onnistunut. Sielläkään ei pystynyt katsomaan peliä. Emme luovuttaneet ja lähdimme 3 nuoren miehen kanssa Adlon sporttiravintolaan. Adlonissa olikin useita TV-ruutuja, mistä kaikista seurattiin Suomen peliä. Pojille ostimme juomat ja jäimme tuijottamaan peliä. Kaikki pojat eivät jaksaneet koko aikaan katsoa peliä ja pelasivat keskenään kännyköillä. Suomen peli ei mennyt ihan putkeen ja tappio tuli, katsoimme silti pelin loppuun. Paluumatkalla hotellille kävimme vielä kaupassa poikien kanssa.

Sunnuntaiaamuna herätys pojilla oli klo 8. Olimme sopineet WHA:n tekonurmelle meidän joukkueelle harjoitusajan klo 9:30-11. Pojat saivat harjoitella tyhjällä kentällä. Harjoitusten jälkeen pojat kävivät vielä hotellilla suihkussa ja sen jälkeen luovutimme huoneet. Viking Linen S/M Grace lähti Maarianhaminasta kohti Turkua klo 14:25. Laivalla veimme jälleen tavarat hyttiin ja jatkoimme saman tien laivan Buffet ravintolaan syömään. Turussa olimme klo 19:50. Paluumatka Turusta Tampereelle sujui Onnibussin kyydillä. Kaiken kaikkiaan reissu sujui hyvin. Villelle jälleen iso kiitos poikien tsemppaamisesta. Ohessa vielä kuvakooste joukkueen matkasta.

Seuran uusimmat