Ålandhotels Cup 2019
Julkaistu: 18.04.2019 00.00

Joukkueen matka alkoi 5.4.2019 perjantaiaamuna klo 5:50 lähtevän junan kyydissä kohti Turkua. Paikat junasta oli varattu junan toisesta kerroksesta. Tämä olikin ensimmäinen kerta, kun matkustimme joukkueena turnausmatkalle junalla. Turussa kävelimme suoraan junasta Viking Linen laivaan. Laivalla veimme jälleen tavarat totutusti hyttiin ja siitä suoraan aamiaiselle laivan ravintolaan. Saimme syödä rauhassa klo 10 asti, jonka jälkeen nautimme rauhallisesta matkasta eri puolilla laivaa. Maarianhaminassa laiva oli klo 14:10.

Satamasta kävelimme Savoy hotellille, mistä meille oli tällä kertaa varattu majoitus. Hotellilla veimme vain tavarat huoneisiin ja lähdimme kolmen aikaan syömään lounasta läheiseen Dino's Bar & Grill -ravintolaan. Tilasimme kaikille pasta-annokset. Paikka oli varsin rockhenkinen. Ruoan jälkeen palasimme hotellille ja pojat saivat hetken levätä. Illalla meille oli varattu harjoitusvuoro Wiklöf Holding Arenan tekonurmelta ja käytimme siellä reilut puolitoista tuntia harjoitteluun. Ilta pimeni, mutta kentällä oli hyvät valot.

Aamulla herätys pojilla oli klo 7:15 ja vuorossa oli tietenkin aamiainen. Söimme lähes kaikki ateriat hotellin lämmitetyllä terassilla. Aamu näytti selkeältä ja aurinkoinen päivästä tulikin. Ensimmäinen peli meillä oli klo 9:40 tukholmalaisen Djurgården IF kanssa. Muut poikien päivän vastustajat olivat Akilles grön, Ingarö IF sekä Sundsvall FF. Pelit sujuivat hienosti, välillä pojat olivat voitolla, välillä tappiolla. Saimme hyviä pelejä ja se oli parasta. Ruokailut meille oli järjestetty hotellille ja kävimme siellä välillä syömässä lounasta, muuten vietimme koko päivän jalkapallokentällä. Illalla ruokailun jälkeen pojille oli varattu tunnin sauna- ja uintivuoro hotellin uima-altaalle. Ville ja minä pysyimme kuivina takkahuoneessa, mutta Jari innostui saunomisesta niin, että hänet piti viimein huhuilla saunasta pois. Hammarbyn pojat tulivat vielä meidän jälkeen altaalle uimaan.

Sunnuntaiaamuna herätys oli myös klo 7:15 ja aamiainen tuttuun tapaan terassilla. Pelasimme nyt paikallista Mariehamn IFK joukkuetta vastaan. Peli päättyi meidän tappioon ja siihen päättyivät sitten myös meidän pelit turnauksessa. Sunnuntaina vain pelien voittajat jatkoivat matkaansa eteenpäin. Päivä ei ollut nyt läheskään yhtä hyvä kuin lauantaina, välillä tihutti hieman vettä ja oli todella harmaata. Ilmasta huolimatta kävimme pienellä kävelyllä keskustassa. Laiva Maarianhaminasta takaisin Turkuun lähti klo 14:25 ja sama kaava toistui jälleen. Tavarat vain hyttiin ja syömään laivan buffettiin. Turussa olimme klo 19:50 ja paluumatkan Tampereelle teimme nyt OnniBussin kyydissä. Matka meni hienosti, vaikka hieman väsyttikin. Iso kiitos jälleen Villelle, joka jaksoi kannustaa poikia tilanteessa kuin tilanteessa.

Ohessa kuvakooste Ahvenanmaan retkeltä.