TPV YJ Palloliiton lopputurnauksessa viidenneksi
Julkaistu: 12.08.2018 00.00

TPV YJ Palloliiton lopputurnauksessa viidenneksi

TPV YJ osallistui Palloliiton P14 ikäluokan lopputurnaukseen Eerikkilän urheiluopistolla. Joukkue avasi pelit perjantaina yhtä turnauksen ennakkosuosikkia ja isäntäseuraa HJK:ta vastaan. Klubi siirtyi ottelussa 1-0-johtoon, mutta TPV iski kaksi maalia nopeaan tahtiin terävällä maalinedustapelaamisella, maalintekijöinä Antti Kujala ja Alex Visuri. Toisen jakson alussa Kujala murtautui vahvasti kohti stadilaisten maalia ja maalivahti kaatoi hänet hiukan rangaistusalueen ulkopuolella. Tuloksena vapari punaisille ja ulosajo raitapaidoille. TPV ei kuitenkaan pystynyt jäädyttämään peliä miesylivoimasta huolimatta ja HJK tasoitti pelin kulmapotkusta. Päivän toisessa pelissä vastaan asettui ELL:stä tuttu Pallokerho Keski-Uusimaa. Ottelussa oli molemmilla joukkueilla tilanteensa, mutta Pallo-Veikot käytti paikkansa hyväkseen paremmin ja loppulukemiksi saatiin 3-0. Maaleista vastasivat Alex Visuri, Elias Valli ja Elias Hämäläinen rankkarista. Voitto tiesi käytännössä varmaa jatkopaikkaa kahdeksan parhaan joukkoon. Lauantain aamupelissä Seinäjoen Jalkapallokerhoa vastaan TPV ei saanut parastaan irti. SJK teki kaksi maalia toisella jaksolla ja voitti pelin 2-0.

Jatkopelien ensimmäisessä pelissä vastaan asettui toinen turnauksen suurimmista suosikeista eli Käpylän Pallo. TPV ei ollut alussa hereillä ja hurjalla prässillä aloittanut KäPa toimitti pallon verkkoon jo 30 sekunnin kohdalla. Ensimmäisellä jaksolla TPV oli vahvasti puolustuskannalla. Puoliaikalukemiksi saatiin 2-0, kun KäPa viimeisteli vastahyökkäyksen päätteeksi. Toisen jakson alussa punanutut pääsivät mukaan peliin, kun Alex Visuri katkaisi vastustajan syötön ja roikotti pallon hienosti takanurkkaan. KäPa pääsi tekemään helponlaisesti TPV:n rangaistusalueelta lukemiksi 3-1. Energinen Antti Kujala järjesti kuitenkin TPV:lle rangaistuspotkun haastamalla röyhkeästi KäPa:n puolustusta. Elias Hämäläinen kavensi pilkulta lukemiksi 3-2. Tasoihin ei peliä kuitenkaan saatu ja näin Käpylä jatkoi välieriin.

Sunnuntain avauspelissä vastaan asettui Kuopion Palloseura. TPV oli ottelussa lievästi niskan päällä. Avausmaali nähtiin jo 5 minuutin kohdalla, kun Elias Vallin vapaapotkusta pallon puski verkkoon Otto Numminen. Toisella jaksolla vikkelää kärkeä Alex Visuria rikottiin rangaistusalueella ja Elias Hämäläinen viimeisteli turnauksessa kolmannen kerran pilkulta. Lopussa vielä Miro Jantunen antoi namupassin maalin eteen Alvar Hakaniemelle, joka viimeisteli loppunumerot 3-0. Turnauksen viimeisessä pelissä taisteltiin Espoon Honkaa vastaan sijoista 5-6. Tasaisessa pelissä oli molemmilla joukkueilla paikkansa, mutta palloa ei verkkoon saatu. Rangaistuspotkukilpaulussa kaikki TPV:n laukaukset menivät verkon perukoille. Hongalta yksi laukaus karkasi ohi ja yhden eteen ehti TPV-vahti Oskari Aro. Näin viides sija Tampereelle.

Vuosi sitten TPV sijoittui lopputurnauksessa yhdeksänneksi, joten parannusta tähän tulokseen saatiin 4 sijaa. Mestariksi selvisi jälleen Käpylän Pallo, joka voitti loppuottelussa viime vuoden tavoin HJK:n 1-0. Onnittelut Käpylään! TPV:n mukana oli turnauksessa kaksi YJ-pelaajaa Pirkkalan Jalkapalloklubista.

Turnauksen sivut

Seuran uusimmat