TPV on tehnyt yhteistyöseurasopimukset FC Hakan ja PJK:n kanssa
Julkaistu: 09.03.2021 11.20

TPV on tehnyt yhteistyöseurasopimukset FC Hakan ja PJK:n kanssa

TPV on tehnyt erilliset yhteistyöseurasopimukset FC Hakan ja Pirkkalan Jalkapalloklubin kanssa kaudelle 2021. Sopimus mahdollistaa nuorten pelaajien, 2001-syntyneiden ja nuorempien, siirtymisen seurojen välillä ilman pelaajasiirtoa. Tarkoituksena on taata nuorille pelaajille peliminuutteja ja mahdollisuus pelata miesten pelejä. Käytännössä sopimus Hakan kanssa mahdollistaa Hakan liigajoukkueen nuorten pelaajien pelaamisen TPV:n miesten edustusjoukkueessa Kakkosessa ja toisaalta antaa TPV:n nuorille pelaajille tien kohti Veikkausliigaa. Sopimus PJK:n kanssa mahdollistaa TPV:n nuorten pelaajien pelaamisen PJK:n Kolmosen joukkueessa ja vastaavasti PJK:n nuorten pelaajien pelaamisen TPV:n joukkueissa.

FC Hakan toimitusjohtaja Olli Huttunen näkee seurayhteistyön merkityksen huomattavana pelaajakehityksen kannalta. – Yhteistyö TPV:n kanssa mahdollistaa nuorten pelaajiemme liikkumisen ja peliajan saamisen kakkosdivisioonan tasolta. Näen yhteistyön yhtenä tärkeänä merkityksenä myös pelaajapolun TPV:n nuorille pelaajille, joille avautuu hyvä mahdollisuus tutustua Hakan harjoituksiin ja toimintaan. Tärkeä osa yhteistyön onnistumiselle on myös meille tuttu valmentaja Mikko Innanen.

TPV ja PJK ovat tehneet yhteistyötä aikaisemmin mm. yhteisjoukkuetoiminnan sekä valmentajakoulutuksen osalta. Varapuheenjohtaja Risto Hiltusen mukaan PJK on tyytyväinen yhteistyöhön. – Olemme kokeneet yhteistyön TPV:n kanssa hyvänä asiana myös PJK:n pelaajapolun kannalta.

TPV:n valmennuspäällikkö Petri Taskisen mukaan seurojen välinen yhteistyö on hyvä apuväline pelaajakehityksessä. – Yhteistyön keskeisin tavoite on taata nuorille pelaajille sopivan tasoisia, kehittäviä pelejä. On myös hienoa, että pelaajille, jotka osoittavat tarpeeksi lahjakkuutta ja asennetta voidaan myös tarjota mahdollisuutta päästä tutustumaan liigajoukkueen toimintaan.

PJK:n lisäksi TPV on tehnyt jo usean vuoden ajan yhteistyötä FC Kangasalan ja Tampereen Kisatoverien kanssa. Kaudella 2021 TPV P17-joukkueella on YJ-sopimus, joka mahdollistaa TKT:n ja FC Kangasalan junioreiden pelaamisen TPV/2-joukkueessa P17 Kakkosessa sekä TPV:n junioreiden pelaamisen TKT:n joukkueessa P17 Kolmosessa.

Lisäksi TPV:llä on YJ-sopimukset seuraavissa ikäluokissa ja sarjoissa:

P15 Ykkönen, P14 Ykkönen, P13 Ykkönen.

Uutena yhteistyömuotona kaudella 2021 on tyttöjen Playmakers yhdessä FC Kangasalan kanssa.