Julkaistu: 27.10.2018 00.00

Jukka Listenmaa A-poikien vastuuvalmentajaksi

TPV:n A-junioreiden valmentajaksi on valittu Jukka Listenmaa. Listenmaa on pitkän linjan TPV-läinen, joka on ollut jo junioripelaajana voittamassa A-junioreiden SM-hopeaa ja miesten edustusjoukkueessa kaudella 1994 SM-kultaa. Edellisellä kerralla, kun hän valmensi TPV:n A- junioreita, joukkue pääsi ikäluokan SM-karsintaan. Tuosta joukkueesta moni pelaa nyt TPV:n edustusjoukkueessa.

Tämä kertoo hyvin Listenmaan kyvystä kehittää pelaajia. Kokeneen Listenmaan valinta valmentajaksi vahvistaa TPV:n juniorien pelaajapolkua akselilla A-TPV2-TPV:n edustusjoukkue. Listenmaa toimi viimeksi edustuksen toisena valmentajana kausilla 2016-2017. Ensimmäisellä kaudella edustusjoukkue oli hienosti lohkon kakkonen heti nykyjään Veikkausliigassa pelaavan Hongan takana.

Listenmaa on Tampereen Pallo-Veikkojen kasvatti. Hän debytoi TPV:n edustusjoukkueessa kaudella 1988 esiintyen I. divisioonassa kerran joukkueen pudotessa kauden päätteeksi sarjatasoa alemmaksi. Listenmaa oli mukana TPV:n paluussa pääsarjatasolle, kun joukkue nousi kaudeksi 1992 takaisin I. divisioonaan ja heti kaudeksi 1993 Veikkausliigaan. Ensimmäisellä liigakaudellaan hän oli isossa roolissa, pelaten 27 ottelussa ja onnistuen maalinteossa neljästi.

Kaudella 1995 Listenmaan peliaika vaihteli rotaatiopelaajana ja kesäkuussa tullut loukkaantuminen piti hänet kaksi kuukautta poissa pelikentiltä. TPV putosi Ykköseen ja Listenmaa siirtyi Kakkosessa pelanneeseen Tampereen Kisa-Tovereihin. Hän edusti TKT:ta yhden kauden ajan ja oli 12 maalillaan joukkueen paras maalintekijä. Listenmaa palasi TPV:hen kaudeksi 1997 ollen avauksen vakionimiä. Vuonna 1998 hän vaihtoi toiseen Ykkösessä pelanneeseen seuraan, Nokian Pyryyn. Listenmaa palasi yhdessä usean muun NoPy:n pelaajan kanssa edustamaan juuri perustettua Tampere Unitedia sen ensimmäiselle kaudelle ennen lopettamistaan 29-vuotiaana.

Pelaajauransa jälkeen Listenmaa on toiminut valmennustehtävissä Tampereen Ilveksen junioreissa, Tampereen Kisa-Tovereissa, Tampereen Peli-Pojissa sekä TPV:ssä.

Seuran uusimmat