Tampereen Pallo-Veikot  yhdessä UEFAn ja Disneyn kanssa kannustamaan tyttöjä jalkapallon pariin
Julkaistu: 17.02.2021 09.10

Tampereen Pallo-Veikot yhdessä UEFAn ja Disneyn kanssa kannustamaan tyttöjä jalkapallon pariin

Seuramme on valittu mukaan toteuttamaan 5-8 -vuotiaille tytöille suunnattua UEFA Playmakers -ohjelmaa. Ohjelma käynnistyy keväällä Suomessa usealla paikkakunnalla. UEFA Playmakers -ohjelman kautta TPV haluaa tarjota nuorille tytöille matalan kynnyksen mahdollisuuden tutustua jalkapalloon harrastuksena. Playmakers-jalkapallokoulusssa liikunnallisia, sosiaalisia ja jalkapallotaitoja opetellaan lapsille tuttujen Disney -tarinoiden maailmassa.

UEFA Playmakers -ohjelman kautta tarjoamme alueemme tytöille hauskan, turvallisen ja tarinallisen keinon ottaa ensi askelia jalkapallon parissa. Ohjelman kautta kiinnitymme osaksi valtakunnallista ja eurooppalaista kokonaisuutta, sillä Playmakers -ohjelmaan pääsevät lähivuosina tutustumaan pienet tytöt joka puolella Eurooppaa. Kohdistamme ohjelman 5-8 -vuotiaille tytöille, jotka eivät vielä ole mukana jalkapallon joukkuetoiminnassa.

”Jalkapallon vahvistaminen naisten ja tyttöjen lajina on meille seurana tärkeä tavoite. Haluamme tehdä jalkapallosta entistä houkuttelevampaa myös pienille tytöille. Tämän vuoksi on hienoa olla mukana UEFA Playmakers -ohjelmassa”, sanoo TPV:n varapuheenjohtaja Niko Honkonen

Tavoitteena kannustaa pieniä lapsia jalkapallon pariin

Playmakers -jalkapallokoulussa keskitytään liikunnallisten, sosiaalisten sekä jalkapalloilullisten taitojen harjoitteluun. Harjoituksen runko pohjautuu Disneyn Frozen 2 tai Ihmeperhe 2 -elokuviin. Harjoituksissa innostutaan, opetellaan kaverin kannustamista ja iloitaan omista ja toisten onnistumisista. Tavoitteena on rohkaista pieniä tyttöjä mukaan lajin pariin ja varsinaiseen joukkuetoimintaan.

”Oma tyttöni on iso Frozen-fani eikä malta odottaa harjoituksiin pääsyä. Samaa innostusta on nähtävissä ohjaajissamme”, sanoo Niko Honkonen.

Seuramme Playmakers -jalkapallokoulua vetävät valmentajat koulutetaan helmi-maaliskuun aikana Playmakers -ohjelman valmentajiksi. Ensisijaista keväällä käynnistyvässä ohjelmassa ovatkin valmentajien luoma turvallinen ja kannustava ympäristö, tyttöjä liikunnan pariin innostava ohjaustapa sekä vastuullisesti ja terveysturvallisesti toteutetut harjoitustapahtumat.

Palloliiton uutinen aiheesta

UEFA Playmakers