KuplaCup 2018
Julkaistu: 03.01.2019 00.00

KuplaCup 2018

Joukkueemme järjesti perjantaina 28.12.2019 Kupla Cup 2018 -turnauksen Jalitsuhallissa Hervannassa. Joukkueita turnaukseen osallistui yhteensä 10, joista 2 oli joukkueemme omia peliryhmiä. Tapahtuman järjestelyissä oli mukana moni joukkueen vanhempi, ja näinollen järjestelyt toimivatkin mukavasti. Kiitos kaikille mukana olleille vanhemmille, mahdollistitte kivan futispäivän monelle juniorille!

Aamupäivällä turnauksessa pelattiin alkusarjat kahdessa lohkossa, ja kyseessä oli tällöin 20min lyhyet pelit. Näiden jälkeen siirryttiin välierä -ja sijoituspelivaiheeseen, jossa peliaika oli 25min. Päivä huipentui tietysti viimeisinä pelattaviin finaali- ja pronssipeleihin.

Palkintopöytä odotteli ottajiaan heti aamusta saakka kentän laidalla.

Turnauksessa oli paljon hyviä pelejä ja onnistumisia, sekä vähän epäonnisempiakin hetkiä. Alla kuvagalleriaa peleistä:

Päivän ruokahuolto ja kahvihampaan kolotus oli hoidettu hallin sisällä ja ulkona toimivilla myyntipisteillä:

Kahvia, sämpylää, makkaraa ja mokkapalaa kului...

Ulkona makkara- ja pyttipannupisteellä riitti väkeä jonoksi asti.

Pyttipannu paistui mukavassa talvisäässä!

Turnauspäivän kulku ei kaikin mahdollisin tavoin ollut oman joukkueemme kannalta paras mahdollinen, sillä jo edellisenä päivänä tuli sairastapauksia ja poisjääntejä niin, ettei meillä ollut juurikaan vaihtopelaajia peliryhmissämme. Ensimmäisessä Punaisen ryhmän pelissä sattui vielä ikävä tapaturma, jossa Mikko loukkasi kätensä, ja joutui lähtemään sitä korjaamaan (käsi murtui), jonka seurauksena Punainen jäi vaille yhtään vaihtopelaajaa. Valkoinen joukkue sinnitteli yhdellä vaihtopelaajalla läpi päivän.

Toiseksi viimeisessä Punaisen pelissä Nooa kolautti vastustajan kanssa päät niin rajusti kulmatilanteessa yhteen, ettei valmentajat uskaltaneet enää päästää poikaa kentälle. Peli pelattiin loppuun vajaalla. Viimeiseen peliin saatiin yhteistyösopimuksella ottaa kaksi pelaajaa Valkoisesta ryhmästä täydentämään Punaisen harvenneita rivejä, kun Topilla vielä alkoivat polvet reistailla. Siinä oli jo tapahtumia kerrakseen, mutteivat suinkaan loppuneet vielä tähänkään. Viimeisessä pelissä Viljami törmäsi vauhdikkaan hyökkäyksen päätteeksi maalivahtia päin, ja siinä rytäkässä vääntyi ja murtui jalka. Loppu pelattiin siis vajaalla, mutta tämä peli voitettiin, ja kokonaistulos oli turnauksesta kaiken epäonnen jälkeen pronssia.

Valkoisen ryhmän taival ei onneksi turnauksessa ollut näin tapaturmainen, mutta muuten vaikea kyllä. Tiukoista ja hyvistä taisteluista huolimatta, ja maalivahdin puuttuessa, ryhmä joutui taipumaan vastustajien pelin alla, eikä onnistunut saamaan voittoja turnauksessa.

Pikaista toipumista kaikille turnauksessa loukkaantuneille!!

Turnauksen sijoitukset:

1. Haka-j P06