Pingviini Cup 2019
Julkaistu: 01.09.2019 00.00

Pingviini Cup 2019

Särkänniemi Cupin jälkeen koko joukkue oli odottanut innolla seuraavaa turnausreissua ja pojat olivatkin innoissaan kun saimme lyhyehköllä varoitusajalla järjestettyä viikonlopun kattavan matkan Pingviini Cup -turnaukseen Helsingin Käpylässä. Turnaukseen osallistuivat seurastamme myös T13 ja P12 Punainen.

Päivä 1: Lauantai 17.8

Valmentajan päivä alkoi jo hyvissä ajoin automatkalla Helsinkiin kolmen pelaajan kanssa tyttöjen aamupäiväpeleihin. Pojat saivatkin seurata mukavan näköistä peliä, sillä tyttömme napsivat 3 pelistä 7 pistettä ja ottivat vahvan otteen lohkonsa kärkisijasta. Lounastimme Ukin, Jeren ja Ismailin kanssa majoituksemme vieressä ja kokoonnuimme joukkueen kanssa klo 14. Kun matkatavarat oli jätetty huoneeseen, oli aika siirtyä Talin tekonurmelle valmistautumaan ensimmäiseen koitokseen P13 Haastesarjassa.

Ensimmäisessä pelissä EPS 06 Mustaa vastaan annoimmekin jo myrskyvaroituksen vakuuttavalla 2-0 voitolla. Toisessa pelissä vastustajan passiivinen pelitapa hyydytti punapaidat ja kärsimme turhauttavan 3-1 tappion turnausisännälle KäPa AC Whitelle. Tulos oli kuitenkin nopeasti unohdettu, sillä ruokailun jälkeen suuntasimme Mäkelänrinteen uintikeskukseen, missä pojat saivat rentoutua ja nauttia valmentajan uimahypyistä.

Pääsimme hostellille klo 21 ja iltapalan ja -toimien jälkeen suurin osa pojista olikin jo jotakuinkin univalmiita.

Päivä 2: Sunnuntai 18.8

Toiseen päivään lähdettiin puhtaalta pöydältä. Hostelliaamupalan jälkeen kävelimme Kumpulan liikuntapuistoon, jossa tytöillä alkoi peli klo 10. Tytöt näyttivät pojille mallia ottamalla tyylipuhtaan 4-0 voiton.

Poikien tositoimet alkoivat klo 11.30 HPS:aa vastaan. Täydellinen hallinta ei kuitenkaan vieläkään tuottanut tulosta ja jouduimme tyytymään 0-0 tasapeliin. Toinenkin peli NuPS:aa vastaan oli punapaitojen showta mutta tällä kertaa vastustajakin pääsi paikoille 2-2 tasapelin arvoisesti. Lohkon lopputulos oli nyt selvillä: TPV;lle sija 4. Sijoitusottelussa vastaan asettui lohkovoittaja KäPa. Nyt heidän pelitapansa oli selvillä ja saimmekin heti alkuun aikaan pari maalia, jotka olisimme ansainneet jo ensimmäisessä kohtaamisessa. Loppulukemat 3-1 meidän äijille ja finaalipaikka kairattu!

Vaikka tauko oli pitkä ja ehdimme kauppaan ostamaan evästä, pojista alkoi jo huokua väsymys. Finaalivastustaja NuPS aloitti paremmalla jalalla mikä johti shokkialkuun: 3-0 ensimmäiseen 10 minuuttiin. Tämän jälkeen punanutut vasta heräsivätkin taistoon ja eipä aikaakaan kun olimme jo maalin päässä. Paikkoja oli kuin hammaslääkärissä mutta enää ei tamperelaisille maistunut. Loppulukemat turhauttavat 3-2 nummelalaisille.

Turnaus jätti kuitenkin positiivisen lopputunnelman. Täytyy kuitenkin muistaa, että pystyimme harrastejoukkueena haastamaan haastetason joukkueita myös pääkaupunkiseudulla. Pelillisesti hallitsimme jokaista ottelua ja hiljattain harjoitellut teemat korostuivat toivotulla tavalla. Jokainen poika oli varmasti tyytyväinen reissuun, vaikka mitalin väri olisi voinut olla kirkkaampi. Lohdutusta toi myös tyttöjen suvereeni esitys oman lohkonsa finaalissa - tamperelaisten onnistunut ryöstöretki Käpylään oli näin paketissa.

Mikko Savisaari, päävalmentaja

Seuran uusimmat