Ohjeet joukkueharjoitteluun 1.6. alkaen
Julkaistu: 27.05.2020 00.00

Ohjeet joukkueharjoitteluun 1.6. alkaen

Suomen Palloliiton uusi ohjeistus koskien joukkueharjoittelua astuu voimaan 1.6. Tähän pohjautuen TPV ohjeistaa joukkueitaan toimimaan seuraavien ohjeiden mukaisesti alkaen ma 1.6.:

1. Noudata valtioneuvoston liikkumis-ja kokousrajoituksia (https://valtioneuvosto.fi/tietoa-koronaviruksesta) sekä THL:n ohjeistuksia (https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset...).

2. Jalkapalloa ei tule harjoitella, mikäli henkilöllä on pieniäkään sairauden oireita tai hän kuuluu COVID-19 -viruksen kannalta johonkin riskiryhmään.

3. Ohjeet on käytävä läpi etukäteen koko ryhmän kanssa sekä huolehdittava, että lasten ja nuorten perheet saavat tiedon ohjeista etukäteen.

4. Seuran järjestämään harjoitteluun ei pidä ketään pakottaa tai painostaa. Valinnan tulee aina olla yksilön itsensä tai yksilöiden itsensä tekemä organisaation (seura) sijaan.

5. Jokainen pelaaja, toimihenkilö ja valmentaja osallistuu harjoitteluun omalla vastuullaan. Tämä on tuotava esille pelaajien lisäksi myös pelaajien huoltajille ennen mahdollisen joukkueharjoittelun aloittamista.

6. Lähikontaktien määrä harjoitusmatkoilla pyritään pitämään mahdollisimman pienenä.

7. Ohjatussa tapahtumassa on maksimissaan 50 osallistujaa (sisältää kaikki harjoitukseen osallistuvat henkilöt). Tämä on huomioitava erityisesti tilanteissa, jossa samalla kentällä on useampi joukkue tai peräkkäisiä pelejä.

8. Osallistujat eivät käytä pukuhuone- tai muita sosiaalitiloja, vaan saapuvat kentälle ja poistuvat kentältä suoraan harjoitusvarustuksessa.

9. Harjoituksiin ei saavuta ennen oman harjoitusvuoron alkua ja eri ryhmien harjoitusvuorojen väliin suositellaan vähintään 5 minuutin siirtymäaikaa. Harjoitusvuoro alkaa viisi minuuttia kenttävuoron alettua ja päättyy 5 min ennen kenttävuoron päättymistä.

10. Harjoittelussa harjoitusryhmät pyritään pitämään mahdollisimman samoina, siten kun se kyseisessä toiminnassa on mahdollista.

11. Kaikkien osallistujien tulee pestä kädet ennen ja jälkeen tapahtuman kotona tai on käytettävä omaa desinfiointiainetta.

12. Harjoituksissa ei käytetä liivejä. Jos liivejä tai eri värisiä paitoja tarvitaan harjoituksen läpiviemiseksi, on varusteiden oltava pelaajien henkilökohtaisessa käytössä.

13. Merkkikartioita ja muita valmennuksen apuvälineitä käsittelee vain yksi henkilö.

14. Mikäli oma juomapullo on mukana, siitä ei saa juoda kukaan muu henkilö.

15. Kaikissa harjoitus- ja ottelutapahtumissa kirjataan ylös kaikki tapahtumaan osallistuneet henkilöt (pelaajat, valmentajat, muut joukkuetaustat, ottelun toimihenkilöt jne.). Muistiinpanoja säilytetään tapahtumakohtaisesti vähintään 14 vuorokautta.

16. Varmistetaan aina ennen tapahtumia, että joukkuevarusteissa on kertakäyttökäsineitä ja käsipyyhkeitä sekä riittävästi ainetta käsien desinfiointiin. Pelaajille suositellaan henkilökohtaisen käsidesin mukana kuljettamista

Palloliiton ohjeistus TÄÄLLÄ.

Palloliiton lisäohjeita TÄÄLLÄ

Lounais-Suomen Avin päätös TÄÄLLÄ.

THL:n ohjeet TÄÄLLÄ.

TPV päivittää ohjeistusta tarvittaessa Palloliiton ja Valtioneuvoston ohjeiden ja tilanteen kehittymisen mukaan. Toivomme kaikilta seuran toiminnassa mukana olevilta sitoutumista yhteisiin toimintatapoihin. Toteutetaan valmennus yhdessä vastuullisesti!

Seuran uusimmat